Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fel på Lejonkungen 3

Startat av gstone, 31 mars 2018 kl. 01:08:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Varför står det på creditlistan till Lejonkungen 3 att flin spelas Anders Aldgård och Zazu av Daniel Bergfalk ska det inte var tvärtom ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Dessutom så talar inte Flin överhuvudtaget, han skrattar! (och hans skratt görs av Jim Cummings i originalversionen)

TonyTonka

Och om jag minns rätt så görs Blinkis av Anders Öjebo, och inte av Johan Wilhemson. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

#3
Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 mars 2018 kl. 10:20:56
Dessutom så talar inte Flin överhuvudtaget, han skrattar! (och hans skratt görs av Jim Cummings i originalversionen)

Jag tror han kan ha någon enstaka replik i trean. Men jag är inte säker.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Richardo

Gäller felet på alla utgåvor eller bara vissa?

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 31 mars 2018 kl. 12:31:57
Och om jag minns rätt så görs Blinkis av Anders Öjebo, och inte av Johan Wilhemson. ^^

Är du verkligen säker på det? (Anders Öjebo spelar ju ändå Banzai i filmen, blandar du kanske ihop det med alla de gånger Anders spelat Timon)

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2018 kl. 14:13:26
Jag tror han kan ha någon enstaka replik i trean. Men jag är inte säker.

Daniel Bergfalk kanske dubbade skratten, ungefär som att Stefan Berglund dubbade Plutos ljud i Hos Musse (i vilken Mårten Gås också fått dubbade ljud)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 maj 2020 kl. 17:32:15

Daniel Bergfalk kanske dubbade skratten, ungefär som att Stefan Berglund dubbade Plutos ljud i Hos Musse (i vilken Mårten Gås också fått dubbade ljud)


Vart har Mårten Gås fått dubbade ljud!?

Disneyfantasten

Förlåt om jag drar upp ämnet igen, men i denna film är det ju ändå Daniel Andersson som sjunger "Snart Är Det Jag Som Är Kung" och inte Johan Halldén, likaväl som Servants också sjunger kören i samma sång istället för körmedlemmarna från första filmen!

Dessutom så har varken Mufasa, Sarabi eller Nala som barn några repliker alls i denna film vilket innebär att Johan Schinkler, Liza Öhman och Mariam Wallentin är felcrediterade!

Disneyfantasten


RC

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 september 2021 kl. 09:49:43
Förlåt om jag drar upp ämnet igen, men i denna film är det ju ändå Daniel Andersson som sjunger "Snart Är Det Jag Som Är Kung" och inte Johan Halldén, likaväl som Servants också sjunger kören i samma sång istället för körmedlemmarna från första filmen!
Hur vet du att man inte har återanvänt ljudet från första filmen?

Disneyfantasten

Citat från: Culum skrivet  3 september 2021 kl. 10:03:20
Hur vet du att man inte har återanvänt ljudet från första filmen?

www.youtube.com/watch?v=VwRYstui4iI

Mathilda Gustafsson