Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Jetsons

Startat av TonyTonka, 18 oktober 2009 kl. 21:21:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Aha, jag trodde Elios menade de avsnitt som dubbades långt innan den här specialdubben gjordes. Då ursäktar jag. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 april 2020 kl. 15:18:13
Haley      
Jan Modin

Stella      
Anja Schmidt

Ella      
Helen Sjöholm

Olle      
Håkan Mohede

Kosmo      
Kenneth Milldoff

Herr Spacell
   
Kenneth Milldoff

Magda      
Maud Cantoreggi

George låter mer svenskt en Haley så jag fattar inte varför man bytte namn
Jag tänkte rätta mig själv på denna DVD är det faktiskt Lena Ericsson som spelar Ella

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 april 2020 kl. 09:27:54
Jag tänkte rätta mig själv på denna DVD är det faktiskt Lena Ericsson som spelar Ella
Mycket intressant - då förstärker det min teori att dubbningen är gjord 2003 - 2004, för under 2000-talet är det nog mindre sannolikt att Helen Sjöholm skulle ställa upp på en dubbning för branschens standardlöner; till skillnad från första halvan av 1990-talet då hon nog tackade ja till alla sidouppdrag hon kunde få för att få ekonomin att gå ihop.

I så fall kan vi förmodligen dra slutsatsen att Cartoon Network aldrig visade säsong 1 av Jetsons, utan bara säsong 2 och 3. Inte så förvånansvärt i och för sig, för säsong 1 producerades ju 23 år innan den andra säsongen...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 april 2020 kl. 10:17:31
Mycket intressant - då förstärker det min teori att dubbningen är gjord 2003 - 2004, för under 2000-talet är det nog mindre sannolikt att Helen Sjöholm skulle ställa upp på en dubbning för branschens standardlöner; till skillnad från första halvan av 1990-talet då hon nog tackade ja till alla sidouppdrag hon kunde få för att få ekonomin att gå ihop.

I så fall kan vi förmodligen dra slutsatsen att Cartoon Network aldrig visade säsong 1 av Jetsons, utan bara säsong 2 och 3. Inte så förvånansvärt i och för sig, för säsong 1 producerades ju 23 år innan den andra säsongen...
Har säsongen 1 visats i Sverige?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 april 2020 kl. 10:21:29
Har säsongen 1 visats i Sverige?
Ja, TV3 har visat säsong 1 under tidigt 1990-tal - dubbat av Media Dubb.

gstone

Vem gör DiDis röst på Svenska ?

Hon är Judys digital dagbok.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.