Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Zoolympiska spelen

Startat av Beck, 14 juli 2007 kl. 18:51:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Beck

Är det någon som vet vilka röster som finns med i Djurolympiaden?
Jag vet att Gunnar Ernblad medverkar i alla fall.

Elios

Minns att jag har sätt denna lite grann faktiskt.
Men vet också bara Gunnar Ernblad.
Tycker den känns som att den hade kunnat funka som en liten serie på Lilla Sportspegeln eller något.

Oskar

Svt dubbning med jacob hård i lilla sportspegel.  Men finns annan dubbning för vhs och och finns på Youtube som jag har sett  skådespelare är olav f Andersen.

Daniel Hofverberg

Har verkligen Zoo Olympics släppts på VHS i Sverige...? Uppföljarserien Zoo Cup vet jag förstås har släppts på både VHS och DVD i Sverige, men Zoo Olympics hittar jag inga spår av att det skulle ha släppts på VHS.

Svensk Mediedatabas har i alla fall inga uppgifter om någon sådan VHS-utgåva, och de borde ju ha alla VHS-utgåvor som släppts då det är lag på det. Nu finns det förvisso utgåvor där distributörerna tycks ha klantat sig och inte skickat in pliktkopior, men icke desto mindre bör minst 95% av alla VHS-utgåvor finnas där. På Boavideo hittar jag heller ingenting, och de brukar ju åtminstone ha omslag till väldigt mycket. När jag går igenom Kungliga Bibliotekets tidningsdatabas hittar jag heller ingen notis om något som ser ut att vara VHS-utgåvor, utan alla träffar ser ut att vara antingen TV-tablåer eller artiklar om Lilla Sportspegeln.

Erik Friman

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 januari 2022 kl. 18:17:18
Har verkligen Zoo Olympics släppts på VHS i Sverige...? Uppföljarserien Zoo Cup vet jag förstås har släppts på både VHS och DVD i Sverige, men Zoo Olympics hittar jag inga spår av att det skulle ha släppts på VHS.

Svensk Mediedatabas har i alla fall inga uppgifter om någon sådan VHS-utgåva, och de borde ju ha alla VHS-utgåvor som släppts då det är lag på det. Nu finns det förvisso utgåvor där distributörerna tycks ha klantat sig och inte skickat in pliktkopior, men icke desto mindre bör minst 95% av alla VHS-utgåvor finnas där. På Boavideo hittar jag heller ingenting, och de brukar ju åtminstone ha omslag till väldigt mycket. När jag går igenom Kungliga Bibliotekets tidningsdatabas hittar jag heller ingen notis om något som ser ut att vara VHS-utgåvor, utan alla träffar ser ut att vara antingen TV-tablåer eller artiklar om Lilla Sportspegeln.
Det finns en avsnitt av Zoo Olympics med en annan dubbning där Gunnar Ernblad gör rösten och heter Hugo Huggorm. Titeln till serien är Djurolympiaden.

https://www.youtube.com/watch?v=EyBdSHqf8Bw

Det finns även från ett tidigare ämne.
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=397.0

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Friman skrivet  4 januari 2022 kl. 21:06:35
Det finns en avsnitt av Zoo Olympics med en annan dubbning där Gunnar Ernblad gör rösten och heter Hugo Huggorm. Titeln till serien är Djurolympiaden.

https://www.youtube.com/watch?v=EyBdSHqf8Bw
Mycket intressant, det har gått mig helt förbi...

Jag hittar dock inga spår i Svensk Mediedatabas under titeln Djurolympiaden heller, och heller inget hos Boavideo. :(

Hur många avsnitt dubbades egentligen för den dubben, hur många VHS-utgåvor finns det och vilken distributör gav ut den/dem?