Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Justice League

Startat av Larre, 30 mars 2008 kl. 01:50:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Larre

Snälla Daniel!
Varför står alla superhjältarna med svenska namn? I den svenska dubbningen kallas dom inte ens vid dessa namn. Superman. Batman etc. ska det ju vara. Och förresten vem använder fortfarande namnet Läderlappen? Känns lite fåningt i alla fall med alla försvenskningarna av namnen, så du får gärna ändra på det om du vill!

Mvh
Larre

Daniel Hofverberg

Rollistan för Justice League är avskriven ord för ord från Sun Studios officiella dubbcredits, så det borde rimligen vara samma karaktärsnamn som används i Sun Studios dubbning av TV-serien. Jag har inte själv sett serien, men det verkar ologiskt om de skulle använda andra namn på creditlistan än i serien, då creditlistorna som sagt skrivs av personalen på dubbningsbolaget.

Kanske är det så att det finns mer än en dubbning av den här serien, så att andra dubbningar använt andra namn på rollfigurerna...?

Som parentes tycker jag för övrigt fortfarande att de ska heta Läderlappen och Stålmannen. Av nostalgiska och kontinutetsmässiga skäl tycker jag inte det är rätt att använda sig av originalnamnen, utan tycker att man ska fortsätta med de ursprungliga svenska namnen. Men det är väl en smaksak...

Larre

Hehe de var snabbt svar.

Ja alltså jag har ju sett serien på cartoon network. Kanske använder de en annan dubbning? Aja struntsamma. Och du har helt rätt, smaken är som baken  ;D

Daniel Hofverberg

Cartoon Network brukar använda sig av Sun Studios dubbningar, så det borde vara samma tycker man. Är det någon annan som vet mer om det här, och vilka karaktärsnamn som verkligen används i de Sun Studio-dubbningar som creditlistan avser (eller om det överhuvudtaget finns fler dubbningar)? För givetvis bör creditlistan ändras så att de karaktärsnamn som faktiskt används i serien också används på listan.

Elios

Nu tänker jag lite som såhär att borde inte detta ämne ligga i Svenska Röster och Credits. Det är ju trots allt Justice League vi snackar om.  ::)