Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Grinchen - Julen är stulen

Startat av Fredrik Skoglund, 24 september 2011 kl. 12:05:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

sandra

Hittade en gammal tråd!' Patte' har du lust att göra en dvdskiva med svenskt tal till mig?

Fredrik Skoglund

Jag vet, det är en gammal tråd. Men genom att jag fortfarande söker en kopia på 'Julen är stulen' försöker jag igen.  :'(

Finns det någon som råkar ha en kopia och som kan tänka sig skicka mig en på något sätt. Jag betalar givetvis om det uppstår kostnader för detta.  ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Fredrik Skoglund skrivet 30 november 2017 kl. 21:55:04
Jag vet, det är en gammal tråd. Men genom att jag fortfarande söker en kopia på 'Julen är stulen' försöker jag igen.  :'(

Finns det någon som råkar ha en kopia och som kan tänka sig skicka mig en på något sätt. Jag betalar givetvis om det uppstår kostnader för detta.  ;D
Jag har precis digitaliserat mitt hyr-VHS-exemplar av Grinchen - Julen är stulen, och har tänkt att synka in det svenska ljudet till den svenska DVD-utgåvan. Av det lilla jag hittills lyssnat igenom verkar ljudet rent och HiFi-spåret intakt. Om jag lyckas få tag i dem tänker jag även göra detsamma med den norska och danska dubbningen av filmen, och sen göra en fin DVD med valbara ljudspår och textningsspår samt bonusmaterial.

Jag kan inte lova att jag hinner bli klar före jul, då det beror på hur svårsynkad filmen är (det brukar variera väldigt mycket från fall till fall), men ska göra mitt bästa. När min DVD är färdig gör jag gärna en kopia av den. :) Om det inte hinns med före jul kan jag i så fall göra en enkel DVD med VHS-kvalitet, för de som verkligen vill få tag i filmen före jul.

Fredrik Skoglund

Låter för bra för att vara sant.  :D
Men jag tar gärna en kopia när det finns möjlighet. Självklart med så bra kvalitet som möjligt, men om det nu går att få en innan jul vore det fantastiskt.

Daniel Hofverberg

Jag ska börja titta på det här under helgen, och se hur svårsynkad filmen är. Efter det kan jag kanske ge ett uttalande om det ser realistiskt ut att hinna synka och göra DVD-authoring före jul.

Jag har nu också lyckats köpa ett ex av den danska VHS-utgåvan, med den danska dubbningen, som har skickats idag och som jag hoppas ska komma fram snart. Återstår att försöka få tag i den norska VHS-utgåvan, som jag helst också skulle vilja synka in samtidigt...

TrondM

Jeg har akkurat funnet noen som selger den norske utgaven til en fornuftig pris. Bør ha den i løpet av neste uke.

Daniel Hofverberg

Citat från: TrondM skrivet  1 december 2017 kl. 00:09:04
Jeg har akkurat funnet noen som selger den norske utgaven til en fornuftig pris. Bør ha den i løpet av neste uke.
Det var glädjande att höra. :)

Då får vi hoppas att inget oförutsett inträffar med frakten av både den danska och den norska utgåvan, så bör vi inom en veckas tid ha allt material som behövs för synkning.

disco

Jag började leta efter grinchen på nätet idag efter min äldsta son sa att han ville se den! Döm om min förvåning att den inte går att hitta på någon av de vanliga streaming sajterna!

Men så råkade jag snubbla på denna fina tråd och nu har jag till och med skapat ett konto bara för att heja på dig Daniel!  :)

Jag vill mer än gärna skriva upp mig på en kopia om möjligheten finns!

Mvh Martin

Daniel Hofverberg

Självklart ska vi kunna ordna det. :)

Jag ska som sagt göra allt jag kan för att få klar synkningen och DVD-authoring före jul, men kan inte lova något. Men hinns det inte klart bör jag om inte annat kunna ordna en enkel DVD med VHS-filmen digitaliserad i orört skick.

Det är onekligen väldigt märkligt varför både den svenska, norska och danska dubbningen av Grinchen - Julen är stulen numera verkar vara som uppslukade av jorden, och aldrig har släppts på vare sig DVD eller Blu-Ray; eller via digital distribution... Jag skulle verkligen vilja veta orsaken.

Jeff

OMG!!! Har letat febrilt efter denna film. Hur ska jag på något sätt överföra de värderingar detta mästerverk gav mig, till mina 5 åriga söner om den är på engelska.... När du lyckats, står jag hemskt gärna i kö att lägga beslag på en.

disco

Utmärkt Daniel! Ta all den tid du behöver, verkligen ingen stress!
Jag väntar mer än gärna på den bättre varianten!

Tack på förhand!

Mari

Hej Daniel. Jag köper jättegärna en kopia av dig. Maila mig på med all info.  :) :) :) :)

Daniel Hofverberg

Tyvärr verkar min stationära dator precis ha lagt av - någonting verkar riktigt galet, för så fort jag slår på datorn ryker säkringarna i hela lägenheten. Inte alls roligt... :'(

Jag misstänker att nätaggregatet är skadat, men det kan förstås vara något mer än det också. Därför vet jag inte om det går att fixa, eller om jag måste köpa en ny dator.

Därmed är det också osäkert om jag kommer att kunna göra klart mitt projekt med Grinchen - Julen är stulen före jul. Jag har visserligen en laptop också, men den har inte program installerat för vare sig synkning/restaurering eller DVD-authoring.

Är det "bara" nätaggregatet och allt annat i datorn fortfarande är fräscht borde det förhoppningsvis inte ta alltför lång tid att ordna ett nytt, och då borde jag fortfarande kunna få klar Grinchen före jul. Är det något mer än så, så ser det betydligt mörkare ut... :(

Väldigt olyckligt och det här var en fruktansvärt dålig tajming så här veckorna före jul. Jag kan bara beklaga att det här ambitiösa projektet kanske inte hinns med före jul, men jag ska göra allt jag kan för att få en funktionsduglig dator så fort som möjligt. Men blir det nödvändigt att köpa en ny dator, så är det förmodligen helt omöjligt att hinna med DVD-projektet före jul... :(

Joanna

Hej!

Otur med datorn, hoppas att det löser sej utan för stora kostnader för dej!

Sen skulle jag också vilja köpa ett ex.eller 2 när du får det färdigt. Hör gärna av dej till mej på

Fredrik Skoglund

Tråkigt att höra, hoppas att det inte blir en dyr historia för dig.  :-\