Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbare som syns (spelfilm, TV-serier)

Startat av Pontus, 19 maj 2010 kl. 00:58:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

I denna video pratar Magnus Härenstam i Nyhetsmorgon om sin röstroll i Bamse och Tjuvstaden och så pratar han om några andra röstroller han gjort :D


https://www.youtube.com/watch?v=3IV0pJ5Def4

Disneyfantasten

Jag vet inte om han omnämnts i denna tråd, men här är iallafall ett klipp på YouTube där Gunnar Uddén (Uggla i Nalle Puh 2000-2006, Ludwig Von Ankas röst 2001-2014, Fa Zhou i Mulan, Kungen i Askungen 2 & 3, Grimsby i Den Lilla Sjöjungfrun 2, Överste Hathi i ramberättelserna till Lilla Djungelboken, Danny i Pongo och De 101 Dalmatinerna, Magister Mull i Ett Småkryps Liv, osv.) läser upp något;

www.youtube.com/watch?v=-kbPTuruiU0

E

På söndag kommer Peter Harryson vara med som deltagande i Så ska det låta. (som han faktiskt var programledare för 1997-2005)

Han kommer också vara med i TV4:s nya serie Bröllop, Begravning och Dop som har premiär 17 Februari.

Erik Friman

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 14 februari 2019 kl. 21:09:06
Är det nån mer än jag som ska titta på avsnittet som Harryson är med i :)
Jag tittar alltid på Så ska det låta och vill inte missa det.

E

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 14 februari 2019 kl. 19:31:38
På söndag kommer Peter Harryson vara med som deltagande i Så ska det låta. (som han faktiskt var programledare för 1997-2005)
Nu har avsnittet sänts och Harrysons lag vann :D :D

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 februari 2019 kl. 21:43:15
Nu har avsnittet sänts och Harrysons lag vann :D :D

Kul. Vill med säga att Stefan Ljungqvist och Ewert Ljusberg dem kanske är mest kända som sångare men de är ju båda med i Lilo & Stitch. Men de båda har ju synts i små program som Blåsningen och Ja vi har hört den förut. Tror det sista programmet hette så där dem drar roliga skämt osv.  :o 8)

Anders M Olsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 februari 2019 kl. 21:43:15
Nu har avsnittet sänts och Harrysons lag vann :D :D

Peter fick stående ovationer av publiken, men man får väl säga att han var något dämpad i sin framtoning under programmets gång. Han såg ut att ha vissa problem med hälsan.

Annars tycker jag att det var ovanligt trevliga deltagare i går. En av flera höjdpunkter var när Ellen Bergström och Chris Kläfford framförde temat från Bumbibjörnarna! Det var nog en ganska otippad låt! :)

E

Fredrik Hiller är med i skräckfilmen American Burger och spelar den galna slaktaren och även som en läkare i Kärlek 3000

Och han regisserade skräckfilmerna Psalm 21 och Operation Ragnarök

Andra filmer och serier som han syns i är bland annat Bröderna Karlsson, Mäklarna, Bron, Beuwolf mfl

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 februari 2019 kl. 13:02:25
Fredrik Hiller är med i skräckfilmen American Burger och spelar den galna slaktaren och även som en läkare i Kärlek 3000

Han spelade även polis i den nya Eld & Lågor som jag såg igår.  ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet  1 mars 2019 kl. 10:56:24
Han spelade även polis i den nya Eld & Lågor som jag såg igår.  ;D

Jag känd igen hans röst dräkt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Sandra Kassman spelad en an huvudrollerna i min favorit musikal. När den senast gick i Stockholm. Tyvär var jag bara 13 när den gick och för ung för att se den 😢😞

Men jag hoppas kunna se den någon live på secen i framtiden.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Cecilia Milocco som är med i en del Disney filmer kunde ses i den nya Britt-Marie var här.

E

Såg ni Lets Dance. Dan Ekborg är med där och han var duktig på att dansa ;D

Alexander

I serien Bonusfamiljen på SVT är bl.a Niklas Engdahl med som Henrik.

Han är känd från bl.a Sofia den första, Ducktales 2017, Disney Infinity, och Young Dracula .  :)

E

Matilda Smedius syntes som gäst i Bolibompa för några år sen. Där pratade hon om hur det var att dubba Lola i Charlie och Lola