Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bra tecknat? Tips...

Startat av anderspanders, 20 juli 2008 kl. 11:29:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Jag håller med. Jag tycker att Pokémon är en typisk sådan serie som kan vara trevlig att se enstaka avsnitt av, men som man inte orkar följa regelbundet just för att avsnitten påminner alldeles för mycket om varann.

Smaken är förstås olika, men vad man än tycker om Pokémon i sig, så är det - som Alexander tidigare påpekade - verkligen inte särskilt väl animerat.

Mysan

Citat från: Erika skrivet 14 november 2008 kl. 20:15:29
J

Tacka vet jag gamla godningar som Sailor Moon, Alfred J. Kwak, De mystiska guldstäderna, Galaxy Express 999 och annat som kom på 70-, 80- och 90-talen. Det var bra grejor! 

Galaxy express 999 är bland det bästa jag har sett som anime. Bra musik, budskap, och bra dubb!

Soscla

Om vi ska tala anime vill jag sparka in Miyazaki-bollen och hela Studio Ghibli-imperiet. Även om alla karaktärer från olika filmer ser nästan identiska ut, så är alla unika mästerverk och bara...tja...bäst. ::)
It's so fluffy I'm gonna die!

moviefan

Det finns så många bra tecknade filmer.  Jag har många favoriter, även dom som inte är från Disney.  :D

Kung Fu Panda
Shrek
Sinbad
Svanprinsessan (ettan)
Polarexpressen
Balto
Happy Feet
Det var en gång en skog
Barbie filmerna (de första som kom)
mfl

Alexander

#19
Digimon är också väldigt bra, särskilt om man ser på det japanska orginalet.  :)

Digimon Filmen är också bra, men är lite förvirrande ibland att hänga med i handlingen om man ser den engelska versionen, som då också bl. a Sverige har dubbat till svenska.

Så det är nog bäst att se den/de på japanska för tro det eller ej, men Digimon Filmen består faktiskt av tre seperata Digimon filmer som folket i USA klippte ihop till en.  :o


Hey Arnold på svenska

Eldflugornas grav. 1988.

Filmer från Studio Ghibli.

Metropolis. 2001.

Om det är serier.

Hey Arnold.

Ergo Proxy.

Tecknade serier från 90talet.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048