Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Produktioner av Monica Forsberg, ej Disney

Startat av clash, 30 mars 2006 kl. 00:18:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mysan

Citat från: onyx86 skrivet 23 september 2007 kl. 10:00:07
Det var de vanliga gamla KMrösterna. Christel var Barbie och Monica mkt biroller bl.a. tjejen i andra avsnittet.
Tack för info=) såg filmen nyligen och röstlista fanns med på filmen (Christel Körner,Monica Forsberg,Peter Wanngren,Agneta Myrberg,Ulf Källvik,Bertil Engh), då jag hörde att Wanngren va Ken + övriga små roller, Forsberg tror jag va Didi,(Kim ?) och övriga små roller.

Mysan

Citat från: onyx86 skrivet 23 september 2007 kl. 10:00:07
Det var de vanliga gamla KMrösterna. Christel var Barbie och Monica mkt biroller bl.a. tjejen i andra avsnittet.

Barbie- Christel Körner
Ken- Peter Wanngren
Diva, Kim vuxen - Agneta Myrberg
Didi, Kim ung, Megan - Monica Forsberg
Kims pappa - Bertil Engh?
Derek - Ulf Källvik?

Mysan


Daniel Hofverberg

Hon har ingen personlig hemsida vad jag vet, men däremot har hennes musikal Svingelskogen en hemsida - en sajt som hon såvitt jag vet bör vara huvudansvarig för:
http://www.svingelskogen.se/

(som dock inte fungerar riktigt till 100%)

Åtminstone för ett par år sedan så var det Monica som svarade på e-posten till den mailadress som anges på den sidan, vilket gör att jag antar att hon ligger bakom det mesta på sajten.

Mysan

tack Daniel. Har skrivit till den adressen, får se om svar dyker upp:)

Elios

Även Mumfie har hon regisserat av och översatt denna Monica Forsberg. För det är väl inte Disney vad jag vet. Kollade där på den hemsidan om Svingelskogen. Lät rätt så intressant faktiskt.

Vilken var för övrigt hennes senaste dubbningsroll samt hon regisserade samt översatt?

Elios

Förresten den Sealab 2020 Ska den komma nu i år eller?  ;D

Daniel Hofverberg

#22
Citat från: Elios skrivet  2 mars 2020 kl. 04:06:34
Förresten den Sealab 2020 Ska den komma nu i år eller?  ;D
Nej, Sealab 2020 var en Hanna-Barbera-serie från 1972; men såvitt jag vet har serien aldrig sänts i Sverige - så det blev aldrig fler dubbade avsnitt än avsnitten på denna enda ynka VHS-film, som Monica Forsberg regisserade.

Men serien råkar utspela sig "i år", vilket alltså var nästan 50 år i framtiden när serien gjordes...

gstone

Hon skrev dom svenka texterna till musikalen Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat av Andrw Loyd Webber !!! ;D ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.