Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Speakers i Disneyreklam på gamla vhs-er?

Startat av TonyTonka, 6 maj 2013 kl. 21:40:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag har ikväll rippat in ljudet på lite gamla reklamer som finns innan huvudfilmen på disneys filmer under 90-talet, och jag hör att Mikael Roupé och Roger Storm är speakern i de flesta reklamerna, men jag kan inte komma på vilka som är speaker i de två ljudklippen jag bifogar, någon som vet?  :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Speakerrösten i Djungelboken-trailern låter väldigt bekant, men just nu lyckas jag tyvärr inte att placera in honom. Den kvinnliga berättarrösten känner jag inte alls igen; åtminstone inte förutom i sådana här trailers.

I ytterligare några VHS-trailers från Disney under 1990-talet minns jag för övrigt att Hans Lindgren var speaker.

Elios

Väcker många härliga gamla minnen. Speakern i Djungelboken trailern låter lite som Kristian Ståhlgren men honom vet jag att det är det inte. Låter ju väldigt bekant men får bara Kristian Ståhlgren i tankarna.  :o

ddubbning

Är inte rösten i Djungelboken-trailern Staffan Hallerstam ?


DisneyTLK

Jag kan också tycka att det låter lite som Hallerstam i Djungelboken-trailern. Kanske lite för mörk röst men jag vet inte, det är nog möjligt att det är han.

Experten

hm...
Mussemärken1998 låter kanske som Ewa Fröling...
Men jag vet inte (Jämförde röstprovet med Berättaren i Sagan om Desperaux)

GaBBe


JRL

Kan säga som så att speakern i Djungelboken-trailern definitivt inte är Staffan Hallerstam. Hans röst brukar man alltid känna igen, och hans stockholmsdialekt är omisskännlig. Dessutom låter personen i trailern hesare. Det är helt klart någon annan.

Den kvinnliga trailerrösten lät definitivt bekant. Är inte det samma röst som brukade presentera KM-studios musiksagor? ("När du hör den här signalen *pling* då vet du att det är dags att vända blad...")

Daniel Hofverberg

Jag tycker inte heller att Djungelboken-speakern låter som Staffan Hallerstam, så där håller jag med dig. Men rösten låter helt klart bekant...

Citat från: JRL skrivet 29 maj 2013 kl. 01:13:10
Den kvinnliga trailerrösten lät definitivt bekant. Är inte det samma röst som brukade presentera KM-studios musiksagor? ("När du hör den här signalen *pling* då vet du att det är dags att vända blad...")
Hmm, vid merparten av de musiksagor jag ägt vill jag minnas att det var Monica Forsberg som brukade läsa upp den inledande texten - och det är ju definitivt inte hon i ljudklippet. Men de kanske växlade mellan olika "introduktionsröster", så att det var någon annan än Monica i en del musiksagor...?

Experten

#9
Citat från: Experten skrivet 12 maj 2013 kl. 08:50:15
hm...
Mussemärken1998 låter kanske som Ewa Fröling...
Men jag vet inte (Jämförde röstprovet med Berättaren i Sagan om Desperaux)
Sedan dess har jag hunnit ändra uppfattning eh, 7, 8 gånger... :-\

Daniel Hofverberg

Nej, det är absolut inte Monica Forsberg i Mussemärken-jingeln - hennes röst går inte att ta miste på.

ddubbning

Jag tycker fortfarande att det låter som Staffan Hallerstam i Djungelboken-klippet. Det påminner mycket om hans röst anser jag. Det kan dock vara någon annan skådespelare med liknande röst.

Vad gäller det andra klippet är jag också helt säker på att det inte är Monica Forsberg.

Oscar Isaksson

För er information så är det Ewa Fröling som är speaker för Mussemärken.

TonyTonka

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 29 maj 2013 kl. 15:31:51
För er information så är det Ewa Fröling som är speaker för Mussemärken.

Intressant, jag tror dig, men jag undrade bara hur vet du det?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Eriksson

Det måste ju vara Eva Fröling. Tycker inte att hennes röst går att ta miste på den heller.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.