Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Zack & Codys Ljuva havsliv/hotelliv

Startat av TecknatÄlskare, 27 februari 2018 kl. 21:00:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Henkow

Citat från: Artan1528 skrivet 28 februari 2018 kl. 19:48:21
De viser sjældent sæson 1 af live-action serier. De har ikke vist sæson 1 af The Suite Life On Deck i mange år, men sæson 2 og 3 er blevet vist mange gange. Også Waverly Place, de har ikke vist sæson 1-2 i MANGE år. De viser kun sæson 4 og nogle gange sæson 3

De visade de första säsongerna av Magi på Waverly Place under "throwback"-blocket som de körde ungefär samtidigt som de bytte till den nuvarande loggan. Nu när jag tänker efter var väl någon gång i 2015.

Artan1528

Citat från: Henkow skrivet 28 februari 2018 kl. 19:53:04
De visade de första säsongerna av Magi på Waverly Place under "throwback"-blocket som de körde ungefär samtidigt som de bytte till den nuvarande loggan. Nu när jag tänker efter var väl någon gång i 2015.

Var det ikke i 2013-14?

Jeg begyndte først at se Disney Channel 2013. Jeg synes ikke der var throwback så sent?

Henkow

#17
Citat från: Artan1528 skrivet 28 februari 2018 kl. 19:56:31
Var det ikke i 2013-14?

Jeg begyndte først at se Disney Channel 2013. Jeg synes ikke der var throwback så sent?

Den nya loggan kom i mitten av 2014 ser jag. Throwback-blocket började en bit före det, men inte alltför långt bak i tiden så definitivt någon gång i 2014. Ska ha någon inspelning någonstans där de gjorde reklam för throwback-blocket, så när jag hittar åt det kan jag bekräfta exakt när det kom.

Stämmer väl då att de inte har visat de tidigare säsongerna på nästan 4 år. De fanns ju emellertid på Viaplay en tid efter det.

Artan1528

Citat från: Henkow skrivet 28 februari 2018 kl. 20:01:36
Den nya loggan kom i mitten av 2014 ser jag. Throwback-blocket började en bit före det, men inte alltför långt bak i tiden så definitivt någon gång i 2014. Ska ha någon inspelning någonstans där de gjorde reklam för throwback-blocket, så när jag hittar åt det kan jag bekräfta exakt när det kom.

Stämmer väl då att de inte har visat de tidigare säsongerna på nästan 4 år. De fanns ju emellertid på Viaplay en tid efter det.

Optog du episoderne af Magi på Waverly Place?

Richardo

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 28 februari 2018 kl. 15:48:47
Just därför folk samlar för att vissa serier aldrig kommer sändas igen.

Vissa skulle hävda att det är olagligt och "goes against the industry". Det och det går mot copyrights lagen.

Henkow

#20
Citat från: Richardo skrivet 28 februari 2018 kl. 20:07:08
Vissa skulle hävda att det är olagligt och "goes against the industry". Det och det går mot copyrights lagen.

Ja, det är väl såklart inte optimalt men vad finns det för andra val?

TecknatÄlskare

Skulle inte anse det som olagligt o spela in sedan använda som privatbruk...

Annars hade ju inte 90% av svenska folket på 90-talet spelat in massor.

TecknatÄlskare

Zack & Codys Ljuva Havsliv måste ha börjat sändas nyligen igen.
Minns att serierna sändes flitigt för några år sedan och må ha sett nästan varje avsnitt av båda serierna.

Visst var det ett avsnitt av Hotelliv som Hannah Montana var med i?

Henkow

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 28 februari 2018 kl. 20:34:48
Zack & Codys Ljuva Havsliv måste ha börjat sändas nyligen igen.
Minns att serierna sändes flitigt för några år sedan och må ha sett nästan varje avsnitt av båda serierna.

Visst var det ett avsnitt av Hotelliv som Hannah Montana var med i?

Det var i Det Ljuva Havslivet. I samma special var det även crossover med That's So Raven.

Daniel Hofverberg

#24
Citat från: TecknatÄlskare skrivet 28 februari 2018 kl. 20:34:48
Visst var det ett avsnitt av Hotelliv som Hannah Montana var med i?
Det finns ett tredelat specialavsnitt vid namn That's So Suite Life of Hannah Montana, där en tredjedel av specialavsnittet hör till That's So Raven, en tredjedel till Hannah Montana och en tredjedel till Zack & Codys ljuva hotelliv.

De avsnitten har sänts ett flertal gånger på Disney Channel i Skandinavien, men det börjar tyvärr vara länge sedan... Specialavsnittet har både sänts som en sammanhängande film på 1 timme 10 minuter och som fristående avsnitt av de tre serierna. När det sändes som en sammanhängande film var allt dubbat till svenska, norska och danska; även That's So Raven-delen fastän den serien nu aldrig annars varit dubbad i något skandinaviskt land.

Artan1528

#25
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2018 kl. 20:38:41
Det finns ett tredelat specialavsnitt vid namn That's So Suite Life of Hannah Montana, där en tredjedel av specialavsnittet hör till That's So Raven, en tredjedel till Hannah Montana och en tredjedel till Det ljuva havslivet.

De avsnitten har sänts ett flertal gånger på Disney Channel i Skandinavien, men det börjar tyvärr vara länge sedan... Specialavsnittet har både sänts som en sammanhängande film på 1 timme 10 minuter och som fristående avsnitt av de tre serierna. När det sändes som en sammanhängande film var allt dubbat till svenska, norska och danska; även That's So Raven-delen som ju aldrig annars varit dubbad.

Er That's So Raven episoden Checkin' In dubbet? :O

Er både Wizards On Deck With Hannah Montana & That's So Suite Life of Hannah Montana blevet vist som ÉN lang episode 1 time?
Var der special intro/fades til That's So Suite Life of Hannah Montana ligesom med WODWHM?
Viste de også den specielle intro med kuben til Wizards On Deck With Hannah Montana?

Richardo

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 28 februari 2018 kl. 20:32:51
Skulle inte anse det som olagligt o spela in sedan använda som privatbruk...

Annars hade ju inte 90% av svenska folket på 90-talet spelat in massor.

Om man delar materialiet med någon annan levande varelse blir det inte privatbruk längre ....

Alexander

Citat från: Henkow skrivet 28 februari 2018 kl. 20:38:11
Det var i Det Ljuva Havslivet. I samma special var det även crossover med That's So Raven.
Båda faktiskt har Hannah Montana crossover
Det ljuva hotellivet har en Hannah Montana/That's so Raven special
Och
Det ljuva havslivet har en Hannah Montana/Magi på Waverly Place special

Henkow

Citat från: Alexander skrivet 28 februari 2018 kl. 20:45:51
Båda faktiskt har Hannah Montana crossover
Det ljuva hotellivet har en Hannah Montana/That's so Raven special
Och
Det ljuva havslivet har en Hannah Montana/Magi på Waverly Place special

Det har du rätt i. Jag blandade ihop det. That's So Raven hade för längesedan avslutat sin produktion när Det Ljuva Havslivet drog igång.

TecknatÄlskare

Konstigt dock att serien aldrig givits ut på DVD eller VHS på svenska.