Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dreamworks (animerade filmer)

Startat av moviefan, 20 maj 2016 kl. 18:41:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Är det samma som har dubbat alla animerade filmer från Dreamworks ?
Vilka är era favoriter ? 

Mina är

Kung Fu Panda
Madagaskar
Spirit Hästen från vildmarken
Shrek
Sinbad

moviefan


Alexander

Nej, deras filmer är inte dubbade av samma dubbningsbolag. Dreamworks filmerna har blivit dubbade av bl.a Eurotroll, KM Studio och Sun Studio.


moviefan

Är Kung Fu Panda kortfilmerna dubbade av samma dubbstudio som långfilmerna ? (Är kortfilmerna bra ?)

Alexander

Har tyvärr inte sett kortfilmerna,  så kan inte säga om de är bra eller dubbade av samma bolag.

Men jag vet att långfilmerna och TV-serien inte är dubbade av samma bolag. Långfilmerna är dubbade av Eurotroll,  medan TV-serien är dubbad av KM Studio.

moviefan

Citat från: Alexander skrivet 24 januari 2017 kl. 17:30:17
Har tyvärr inte sett kortfilmerna,  så kan inte säga om de är bra eller dubbade av samma bolag.

Men jag vet att långfilmerna och TV-serien inte är dubbade av samma bolag. Långfilmerna är dubbade av Eurotroll,  medan TV-serien är dubbad av KM Studio.

Är tv serien bra ?

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 24 januari 2017 kl. 19:24:10
Är tv serien bra ?

Ja, jag tycker den är bra. Den är inte lika bra som filmerna men ändå underhållande.  :)

moviefan


Alexander

Citat från: moviefan skrivet 26 april 2017 kl. 19:50:30

https://www.youtube.com/watch?v=s_oPW_QX0y4

Det ska komma en tv serie med Spirit, som ska visas på Netflix.

Ja, men tyvärr kommer den inte ha nånting med filmen att göra.  :(

moviefan

Glömde nämna Prinsen av Egypten också. Den är ju superbra.  ;)

Disneyfantasten

Jag har länge funderat på en sak: Jag vet att Wallace och Gromit gjorts av DreamWorks och i ett avsnitt medverkar Fåret Shaun (som sedan får en egen TV-serie med samma namn), så då undrar jag; kan man räkna "Fåret Shaun" till DreamWorks?

(Jag räknar iallafall "Nalle Har Ett Stort Blått Hus", "Sesam" och "Fragglarna" tillsammans med hela "Mupparna" franschisen).

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 oktober 2017 kl. 23:16:42
Jag har länge funderat på en sak: Jag vet att Wallace och Gromit gjorts av DreamWorks och i ett avsnitt medverkar Fåret Shaun (som sedan får en egen TV-serie med samma namn), så då undrar jag; kan man räkna "Fåret Shaun" till DreamWorks?

(Jag räknar iallafall "Nalle Har Ett Stort Blått Hus", "Sesam" och "Fragglarna" tillsammans med hela "Mupparna" franschisen).


Nja, DreamWorks gjorde väl egentligen bara "Wallace & Gromit: Varulvskaninen" från 2005, tillsammans med Aardman, medan Aardman själva gjorde alla kortfilmerna från 1990-talet?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  9 oktober 2017 kl. 23:17:54

Nja, DreamWorks gjorde väl egentligen bara "Wallace & Gromit: Varulvskaninen" från 2005, tillsammans med Aardman, medan Aardman själva gjorde alla kortfilmerna från 1990-talet?

De tre avsnitten "Fel brallor (1993)", "Osten är slut (1989)" och "Nära ögat (1995)" (Fåret Shaun medverkade i den sistnämnda) finns med på VHS-filmen (och även DVD-filmen) "Wallace och Gromit Otroliga Äventyr", där det står DreamWorks på omslaget och även kassetten visar "DreamWorks" loggan, därmed räknar jag hela franschisen som DreamWorks (även om avsnittet "En strid på liv och bröd (2007)" inte alls är gjord av DreamWorks).

Daniel Hofverberg

Dreamworks har delvis stått för distribution av Wallace & Gromit och i undantagsfall även Fåret Shaun, men såvitt jag vet är det precis som TonyTonka skriver bara långfilmen Wallace & Gromit: Varulvskaninen där de faktiskt varit inblandad i själva produktionen.

Då Aardman inte har någon egen DVD/VHS-distribution så blir det följaktligen andra bolag som måste vara inblandad i själva distributionen.

Disneyfantasten

Jag kollade igenom creditlistan av Shrek 2 och gjorde en ny upptäckt; att Julie "Mary Poppins" Andrews stod angiven som Drottningen, det hade jag ingen aning om...