Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Batman: The Animated Series

Startat av holmberg, 29 juli 2005 kl. 22:23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

holmberg

Någon som vet ifall Batman: The Animated Series snart släpps på DVD i Sverige? Vad jag vet så har de tre första säsongerna redan släppts i USA..

PAAATE

Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

holmberg

Har redan kollat discshop.se samt en rad andra online-affärer, men antingen så finns den inte eller så har de den amerikanska versionen. Men den vill jag inte ha, vill ju ha den med svensk dubbning!

PAAATE

Om det inte står nåt datum för utgivning i Sverige på Discshop, så kommer det förmodligen inte till Sverige inom den närmsta framtiden. ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Det finns (eller har åtminstone funnits) några svenskutgivna DVD-filmer med lite ströavsnitt av Batman: The Animated Series (jag vet inte om de har använt sig av både Mediadubb Internationals och Eurotrolls dubbningar av serien), om det kan vara av intresse.   

PAAATE

Ströavsnitt är ju aldrig roligt. Säsongsboxar ska det vara, om man frågar mig. ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Citat från: Patrik skrivet 30 juli 2005 kl. 19:18:41
Ströavsnitt är ju aldrig roligt. Säsongsboxar ska det vara, om man frågar mig. ;D

Det kan jag hålla med om.

Daniel Hofverberg

Jag håller med. Några säsongsboxar verkar tyvärr inte vara aktuellt, vad jag kan se. Batman är gjort av Warner - jag har gått igenom releaselistorna från Warner Home Video, och så långt som det är offentliggjort/planerat, så finns inga DVD:er med någon av de tecknade Batman-serierna inplanerade. Tyvärr...

holmberg

Det är riktigt synd, för serien håller hög klass på alla sätt tycker jag. Sen släpps ju i stort sett varenda serie nu för tiden som DVD-box så jag förstår inte varför Batman inte kan släppas i det formatet.

Hade också velat se Turtles och James Bond Jr släppt på DVD. Det hade varit nostalgi!  ;D

PAAATE

Det är långt ifrån "i stort sett varenda" som släpps, i alla fall här i Sverige. Några man kan önska hit till Sverige är ju alla nio säsonger av Arkiv X och alla tre säsonger av Titus. :)

Batman har jag inget intresse i personligen (varför skriver jag här? ::)), men däremot tycker jag att fler tv-serier ska släppas i säsongsboxar. ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

I USA och Kanada har det ju börjat bli väldigt vanligt med att allt fler TV-serier släpps som DVD-boxar - även mycket gamla serier. Men tyvärr är det sant att det är långt ifrån lika positivt i Sverige - här verkar bara ett fåtal av de största och populäraste serierna släppas, och det är rätt ont om TV-serie-boxar i övrigt.

Men det finns väl vissa tecken på att det är på väg att vända, i alla fall. Exempelvis släppte ju Warner i juni hela serien Scooby-Doo - Where are you? (som jag personligen aldrig trodde skulle komma till Sverige), så det är ju absolut ett steg i rätt riktning...

PAAATE

www.tvshowsondvd.com

En bra sida! :)

Tyvärr finns det ingen svensk motsvarighet, vad jag vet... :(
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Jo, det är en bra sajt, men tyvärr tar den enbart upp region 1-releaser i USA och Kanada - d.v.s. inte ens brittiska eller australiensiska region 2- eller 4-utgåvor. Beklagligt, då det annars är en utmärkt sida för region 1-information.

holmberg

Jaså, jag tycker det finns rätt mycket Tv-serier släppta på DVD nu. Men det dröjer väl ytterligare innan mer "obskyra" grejer kommer ut. Man vet inte vilka man vågar hoppas på..  :-\

Daniel Hofverberg

Nja, förutom de riktigt största serierna, så är det inte alls mycket som finns tillgängligt i Sverige. Och bland tecknade serier, så är det ännu värre - där är väl Scooby-Doo - Where are you? nästan den enda TV-serie-box som släppts...