Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Asterix - Den magiska drycken

Startat av gstone, 13 oktober 2018 kl. 21:52:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

En ny animerad Asterix film ska göras. Den här premiär i Frankrike i December. Jag hoppas den kommer till Sverige och jag undrar om den kommer till Sverige och dubbas(vilket den kommer att göra om den visas i Sverige, för det vore välidigt konstigt att text en barn film i en serie som alltid dubbats) kommer samma röster som vara med i föra filmen komma tillbaka eller kommer några bytas ut.

Här är en länk https://m.imdb.com/title/tt8001346/
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Åh, vad kul! Hoppas den även kommer till Sverige. :)

Elios

Låter trevligt. Den borde väl komma till Sverige. Ska iallafall då ses.  8)

Lilla My

Som äkta nörd av Belgiska serier blev jag glad när jag fick veta förra året att det skulle komma en uppföljare. Fullkomligt älskade den första filmen, det gjorde allting precis rätt!  ;D

Tror absolut denna även kommer komma till Sverige, förhoppningsvis med samma röster bakom dessutom. Hoppas också att den går på bio, då min systerson älskar den första filmen och jag skulle älska att ta med honom att se uppföljaren på biograf.

gstone

Den nya Asterix filmen kommer på bio i Sverige i April !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Har trailern kommit eller är den pålägg montri!?^^

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika


Daniel Hofverberg

Som en trevlig överraskning har distributören SF Studios (Svensk Filmindustri) idag varit vänliga nog att på eget bevåg skicka kompletta dubbcredits till Asterix - Den magiska drycken; utan att jag ens behövt be om det och hela tre veckor före premiären. :)

Asterix spelas i den här filmen av Tomas Bolme och Obelix av Allan Svensson; d.v.s. samma skådespelare som i spelfilmerna. Jag hade i och för sig föredragit gamla goda Bert-Åke Varg som Asterix, men Tomas Bolme är ju riktigt bra även han. :)

Dubbningen är gjord av Eurotroll. Tobias Derwinger och Hasse Jonsson har regisserat, medan Oskar Svensson (d.v.s. Lasses son) har rollbesatt och producerat.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2019 kl. 13:42:16
Som en trevlig överraskning har distributören SF Studios (Svensk Filmindustri) idag varit vänliga nog att på eget bevåg skicka kompletta dubbcredits till Asterix - Den magiska drycken; utan att jag ens behövt be om det och hela tre veckor före premiären. :)

Asterix spelas i den här filmen av Tomas Bolme och Obelix av Allan Svensson; d.v.s. samma skådespelare som i spelfilmerna. Jag hade i och för sig föredragit gamla goda Bert-Åke Varg som Asterix, men Tomas Bolme är ju riktigt bra även han. :)

Dubbningen är gjord av Eurotroll. Tobias Derwinger och Hasse Jonsson har regisserat, medan Oskar Svensson (d.v.s. Lasses son) har rollbesatt och producerat.

Coolt! :)

Vem spelar Miraculix och Majestix? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Hans Tolvaly

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2019 kl. 13:42:16
Som en trevlig överraskning har distributören SF Studios (Svensk Filmindustri) idag varit vänliga nog att på eget bevåg skicka kompletta dubbcredits till Asterix - Den magiska drycken; utan att jag ens behövt be om det och hela tre veckor före premiären. :)

Asterix spelas i den här filmen av Tomas Bolme och Obelix av Allan Svensson; d.v.s. samma skådespelare som i spelfilmerna. Jag hade i och för sig föredragit gamla goda Bert-Åke Varg som Asterix, men Tomas Bolme är ju riktigt bra även han. :)

Så det ska ändå vara Allan Svensson som Obelix i filmen?
Blev lite fundersam bara, eftersom det verkade vara Johan Hedenberg i trailern. Fast jag vet ju att ibland blir det nya röster i trailers då den riktiga röstinspelningen kanske inte är klar.

Daniel Hofverberg

Ja, på avskrifterna från sluttexterna står det Allan Svensson som Obelix, så jag förutsätter att det stämmer.

Citat från: TonyTonka skrivet 20 mars 2019 kl. 11:34:25
Vem spelar Miraculix och Majestix? ^^
Miraculix - Andreas Nilsson
Majestix - Ralph Carlsson

gstone

Tråkigt att Bert Åke Varg inte är Miraculix.

Han var så bra i rollen !

Och om han inte kan vara Asterix så vore det ett bra tröstpris.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2019 kl. 20:45:03
Tråkigt att Bert Åke Varg inte är Miraculix.

Han var så bra i rollen !

Och om han inte kan vara Asterix så vore det ett bra tröstpris.

Jag tycker att han ska spela Asterix och ingen annan. Han är ju liksom symbolen för den rösten tycker jag. Men han är kanske lite till åren för den rollen nu.  ???

Daniel Hofverberg

Idag har jag precis sett Asterix - Den magiska drycken, som biografen i Skellefteå varit vänliga nog att förhandsvisa för mig. :)

Det är inte den bästa Asterix-filmen jag sett, men långt ifrån den sämsta heller; och överlag ganska bra.

Jag tycker att dubbningen är riktigt bra, och Tomas Bolme är utan tvekan bra som Asterix, även fast jag fortfarande saknar Bert-Åke Varg från de äldre filmerna.