Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Prinsen av Egypten & Josef drömmarnas konung

Startat av moviefan, 27 december 2012 kl. 20:59:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan


Linnzy

Jag personligen tycker mycket om både den och den andra... Prinsen av Egypten....Rekommenderas!

moviefan

Prinsen av Egypten, är en riktigt bra och mäktig film. Svenska dubbningen är mycket bra också. Låtarna och bakrundsmusiken av (Zimmer) är fantastisk bra.

moviefan

#3
Denna film är så bra, denna har mycket bra dubb, fast originalet är mycket bra med. Animationen är det inget fel på. Låtarna är ett stort plus. Mina favoriter är When You Belive och Deliver Us. Uppföljaren Josef Drömmarnas konung, är också bra.

TrondM

Helt enig. Det er en utrolig bra film, og jeg er veldig overrasket over at den ikke er gitt ut på Blu-ray ennå.

moviefan

Synd att dvdn inte har svensk text. Håller med om att denna film borde ges ut på bluray. 

moviefan


TrondM

Jeg vet ikke hvordan det er med Sverige, men i følge platekompaniet.no, slippes Prinsen av Egypt på blu-ray i Norge den 21. januar. Til en veldig hyggelig pris også (60,- norske kroner).

https://platekompaniet.no/blu-ray/prinsen-av-egypt-blu-ray-454d8d31/

Den slippes sammen med mange andre Dreamworkstitler


  • Chicken Run
  • The Road to El Dorado
  • Joseph King of Dreams
  • Antz
  • Over the Hedge
  • Shark Tale
  • How to Train Your Dragon - Short Films Collection

På coveret står det at det er norsk, svensk, dansk og finsk tale, så jeg regner med at den vil komme ut i Sverige omtrent samtidig.



Alexander

Citat från: TrondM skrivet 31 december 2018 kl. 15:41:30
Jeg vet ikke hvordan det er med Sverige, men i følge platekompaniet.no, slippes Prinsen av Egypt på blu-ray i Norge den 21. januar. Til en veldig hyggelig pris også (60,- norske kroner).

https://platekompaniet.no/blu-ray/prinsen-av-egypt-blu-ray-454d8d31/

Den slippes sammen med mange andre Dreamworkstitler


  • Chicken Run
  • The Road to El Dorado
  • Joseph King of Dreams
  • Antz
  • Over the Hedge
  • Shark Tale
  • How to Train Your Dragon - Short Films Collection

På coveret står det at det er norsk, svensk, dansk og finsk tale, så jeg regner med at den vil komme ut i Sverige omtrent samtidig.



Tack för uppmärksamhet! Jo, den verkar komma till Sverige med tillsammans med de andra.
https://www.discshop.se/filmer/bluray/prinsen_av_egypten_blu_ray/P160999

gstone

Jag har redan förhandsbokat Flykten från Hönsegården.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Varför finns ingen svensk text på PAE ?  Inte ens dvd utgåvan har svensk texning. 

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Den är väldigt bra. Särskilt om man är väldigt kristen av sig.  ??? ::)

Elios


Elios

Nu i mitt 4000:e inlägg här på forumet så undrar jag litegrann varför inte Anders Ekborg fått flera röster att dubba åt efter det här då han verkligen gjorde en fantastisk rollprestation som Moses?^^
Tycker även att det är lite sådär irriterande då Dan Ekborg verka ju få dubba en massa efter både Hades och Anden Genie.
Förresten så tycker ni att Dan Ekborg är rätt så lik nu tyvärr den mera bortgångne förra programledaren Adam Alsing?  ??? ::)