Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disaster Movie

Startat av TonyTonka, 4 februari 2009 kl. 15:39:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Kommer det en Recension på Disaster Movie?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

PAAATE

Behövs det? :P

Att bara skriva filmens titel är ungefär så mycket recension som den skithögen förtjänar :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Nej, tyvärr kommer ingen recension på Disaster Movie. Till skillnad från de tidigare filmerna i "serien" (d.v.s. Epic Movie, Date Movie och Meet the Spartans), så distribueras den filmen av Scanbox i Sverige. Scanbox skickar dessvärre bara ut recensionsexemplar på dubbade filmer, och ingenting annat. Så därför kan jag inte recensera den.

Men de tidigare filmerna av samma team har ju inte direkt varit några storslagna mästerverk, så jag är väl benägen att misstänka att det knappast är någon alltför lyckad film...

Elios

Är denna bra!? Kommer kanske inte en recension på den men verkar ju ändå rätt så rolig. 

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  5 januari 2023 kl. 00:26:20Är denna bra!? Kommer kanske inte en recension på den men verkar ju ändå rätt så rolig.
Nej, den är fruktansvärd.

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  5 januari 2023 kl. 00:26:20Är denna bra!? Kommer kanske inte en recension på den men verkar ju ändå rätt så rolig.
Som alltid är ju "bra" och "dåligt" subjektiva begrepp, där alla kommer att tycka olika. Men om vi säger så här: Disaster Movie har inte direkt gått till världshistorien som något kinematografiskt mästerverk... ;)

Jag tycker dock ändå att den är lite bättre än Epic Movie och Meet the Spartans, men det säger väl i och för sig inte särskilt mycket...

Men visst, lite rolig är den väl, så om man verkligen tycker om parodier finns det väl värre filmer att välja. Men det vore inget förstahandsval för min del, i alla fall.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 januari 2023 kl. 03:27:38Som alltid är ju "bra" och "dåligt" subjektiva begrepp, där alla kommer att tycka olika. Men om vi säger så här: Disaster Movie har inte direkt gått till världshistorien som något kinematografiskt mästerverk... ;)

Jag tycker dock ändå att den är lite bättre än Epic Movie och Meet the Spartans, men det säger väl i och för sig inte särskilt mycket...

Men visst, lite rolig är den väl, så om man verkligen tycker om parodier finns det väl värre filmer att välja. Men det vore inget förstahandsval för min del, i alla fall.
Är också ganska så skeptisk till parodier. Tyckte den där Vampyrer Suger var hyfsat rolig men inget heller att hänga i taket direkt.  :( :o