Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Svenska röster till Taz-Mania (Varning för Taz)

Startat av jim (jimstrom), 15 oktober 2014 kl. 13:52:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jim (jimstrom)

Tittade på lite gamla tecknade intron igår, och kunde inte få ur ledmotivet till Taz-mania ur huvudet, så jag började kolla upp serien och såg att det saknades ganska mycket information om serien.

här är dom som jag minns väl:

Taz                    (Dom få tillfällen då Taz pratar så är det Gunnar Ernblad som gör hans röst)
Taz Pappa Hugh   - Gunnar Ernblad
Taz Mamma Jane -  Vicki Benckert
Taz Syster Molly   - Malin Berghagen Nilsson
Taz Bror Jake        - Andreas Nilsson?

Personalen på Hotel Tazmania

Stråtjägar Bob                - Johan Hedenberg
Stråtjägar Bob's Mamma  - ?
Farbror Tjocksvans           - Mattias Knave
Koala Husan                     - ? (Kan inte hennes svenska namn)

Övriga karaktärer:

Digeri Dingo - ? (kan inte hans svenska namn)
Wendel T Wolf - ?     (kan inte hans svenska namn)
Francis X Bushladd - (Kan inte hans svenska namn) Andreas Nilsson
Aligator Bull           - Andreas Nilsson
Aligator Axel          - ?
Valle Vårtsvin         - ?
Bröderna Näbbdjur  - Mattias Knave och Andreas Nilsson


Skulle vara tacksam om någon kunde fylla i karaktärerna som fattas och deras svenska namn.




Erika

Jag har inte sett denna tv-serie på evigheter, men lite minns jag fortfarande.

Taz lillebror Jakes röst gjordes mycket riktigt av Andreas Nilsson. Han gjorde även rösten till Koalahusan (jag minns inte heller hennes svenska namn), vill jag minnas i alla fall. Jag har för mig att han även spelade Digeri Dingo och Wendel T Wolf (minns inte deras svenska namn heller).

Stråtjägar-Bobs mamma hade två röster på svenska. Jag har för mig att Vicki Benckert gjorde hennes röst i de tidigare avsnitten innan Malin Berghagen tog över. Eller var det tvärtom?

Jag har för mig Axels röst gjordes av Mattias Knave. Valle Vårtsvin, var det den där yuppien som syntes till lite då och då? Jag har för mig att Mattias Knave gjorde hans röst.


Elios

Spelade aldrig Kenneth Milldoff Taz i denna serien eller var det bara Gunnar Ernblad? 

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  8 december 2022 kl. 08:20:33Spelade aldrig Kenneth Milldoff Taz i denna serien eller var det bara Gunnar Ernblad?
Det var bara Gunnar Ernblad, och Kenneth Milldoff medverkade inte överhuvudtaget - den här dubben gjordes ju av Mediadubb International i Stockholm, och de anlitade förstås sällan Skåne-baserade skådespelare.

gstone

Citat från: jim (jimstrom) skrivet 15 oktober 2014 kl. 13:52:12Tittade på lite gamla tecknade intron igår, och kunde inte få ur ledmotivet till Taz-mania ur huvudet, så jag började kolla upp serien och såg att det saknades ganska mycket information om serien.

här är dom som jag minns väl:

Taz                    (Dom få tillfällen då Taz pratar så är det Gunnar Ernblad som gör hans röst)
Taz Pappa Hugh  - Gunnar Ernblad
Taz Mamma Jane -  Vicki Benckert
Taz Syster Molly  - Malin Berghagen Nilsson
Taz Bror Jake        - Andreas Nilsson?

Personalen på Hotel Tazmania

Stråtjägar Bob                - Johan Hedenberg
Stråtjägar Bob's Mamma  - ?
Farbror Tjocksvans          - Mattias Knave
Koala Husan                    - ? (Kan inte hennes svenska namn)

Övriga karaktärer:

Digeri Dingo - ? (kan inte hans svenska namn)
Wendel T Wolf - ?    (kan inte hans svenska namn)
Francis X Bushladd - (Kan inte hans svenska namn) Andreas Nilsson
Aligator Bull          - Andreas Nilsson
Aligator Axel          - ?
Valle Vårtsvin        - ?
Bröderna Näbbdjur  - Mattias Knave och Andreas Nilsson


Skulle vara tacksam om någon kunde fylla i karaktärerna som fattas och deras svenska namn.
Taz had ju också en farbror Drew,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.