Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney VHS

Startat av moviefan, 29 juni 2017 kl. 22:09:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 november 2018 kl. 22:02:06
Vet någon vem som är speaker till Tigers Film reklamen här; www.youtube.com/watch?v=Z-HViElO1Yc

(samma sak undrar jag även med speakern till Pelle Svanslös och Den Stora Skattjakten reklamen, men jag förstår överhuvudtaget inte varför den och reklamen till Hundhotellet var med på Disney-VHS-filmer eftersom båda är svenska filmer)

(speakern till Tarzan reklamen är iallafall Mikael Roupé, medan speakern till Micke och Molle reklamen är Roger Storm!  :) )
Verkar som att Tigers Film reklamen blivit borttagen för det står att klippet inte är tillgängligt. Men om det är reklamen där det står Biopremiär 1 September nerifrån så vet jag att speaker-rösten är Torsten Wahlund

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 30 november 2018 kl. 14:43:27
Verkar som att Tigers Film reklamen blivit borttagen för det står att klippet inte är tillgängligt. Men om det är reklamen där det står Biopremiär 1 September nerifrån så vet jag att speaker-rösten är Torsten Wahlund

Det är fixat nu!  ;)

(ibland är det lätt att blanda ihop stora I och lilla l om man inte är tydlig eftersom båda ibland kan se likadana ut)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2018 kl. 15:49:44
Det är fixat nu!  ;)

(ibland är det lätt att blanda ihop stora I och lilla l om man inte är tydlig eftersom båda ibland kan se likadana ut)
Vad är det som är fixat ??? Jag sa bara att Youtube-länken inte var tillgänglig

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 30 november 2018 kl. 19:39:56
Vad är det som är fixat ??? Jag sa bara att Youtube-länken inte var tillgänglig

Jag menar att det är fixat så att du kan komma till klippet nu! Jag trodde att det var självklart!

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2018 kl. 19:56:15
Jag menar att det är fixat så att du kan komma till klippet nu! Jag trodde att det var självklart!
Jaha. Jag trodde du menade nåt annat. Det går ändå inte att se videon.

Det står bara Videon är inte tillgänglig

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 30 november 2018 kl. 19:59:14
Jaha. Jag trodde du menade nåt annat. Det går ändå inte att se videon.

Det står bara Videon är inte tillgänglig

Nej, jag lovar, det går att se den nu, prova att klicka på det i inlägget jag gjorde som INTE är citerat!

Annars får du söka upp den på YouTube själv, det ska stå exakt såhär "Disney Köp Film Reklam"!

Hoppas att du kommer till ett resultat nu!

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2018 kl. 20:02:43
Nej, jag lovar, det går att se den nu, prova att klicka på det i inlägget jag gjorde som INTE är citerat!

Annars får du söka upp den på YouTube själv, det ska stå exakt såhär "Disney Köp Film Reklam"!

Hoppas att du kommer till ett resultat nu!
Nu hittade jag den ;D Speakern i Tigers Film-reklamen är Torsten Wahlund

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 30 november 2018 kl. 21:44:58
Nu hittade jag den ;D Speakern i Tigers Film-reklamen är Torsten Wahlund

Och de andra då?

E

Pelle Svanslös-Speakern lät som Gunnar Uddén men jag är inte säker.

Tarzan-Speakern kände jag inte igen fast det låter inte som Mikael Roupe som du sa tidigare

Pinocchio-Speakern är Jan Modin inte Roger Storm

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 30 november 2018 kl. 21:52:53
Pelle Svanslös-Speakern lät som Gunnar Uddén men jag är inte säker.

Tarzan-Speakern kände jag inte igen fast det låter inte som Mikael Roupe som du sa tidigare

Pinocchio-Speakern är Jan Modin inte Roger Storm

Vad menar du med Pinocchio-speakern? Det var ju Micke och Molle speakern du menade eller? (att Bambi, Pinocchio och Djungelboken kom med i början av Micke och Molle trailern är bara något av en introduktion till trailern...)

Hur vet du förresten att det är Jan Modin? (jag minns inte att jag har hört hans vanliga röst, jag känner igen honom som bland annat Benjamin Syrsa, Bärgarn och Lycko-Jack, och även som Långben, även om han inte riktigt passar där trots att han gjorde sitt bästa)

Vem är då speaker till Aladdin TV-serien, Figaro och Cleo, Musses Galna Sommar och Dumbo? (speakern där låter som Jonas Bergström även om jag inte är helt säker, kan det möjligen vara Jan Modin i dessa också)

Jag tycker mig minnas att jag hört Gunnar Uddén med sin "vanliga" röst i en "Disney DVD" reklam, som bl.a. var med efter slutet på VHS-filmen Monsters Inc!

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2018 kl. 21:58:35
Vad menar du med Pinocchio-speakern? Det var ju Micke och Molle speakern du menade eller? (att Bambi, Pinocchio och Djungelboken kom med i början av Micke och Molle trailern är bara något av en introduktion till trailern...)

Hur vet du förresten att det är Jan Modin? (jag minns inte att jag har hört hans vanliga röst, jag känner igen honom som bland annat Benjamin Syrsa, Bärgarn och Lycko-Jack, och även som Långben, även om han inte riktigt passar där trots att han gjorde sitt bästa)

Vem är då speaker till Aladdin TV-serien, Figaro och Cleo, Musses Galna Sommar och Dumbo? (speakern där låter som Jonas Bergström även om jag inte är helt säker, kan det möjligen vara Jan Modin i dessa också)

Jag tycker mig minnas att jag hört Gunnar Uddén med sin "vanliga" röst i en "Disney DVD" reklam, som bl.a. var med efter slutet på VHS-filmen Monsters Inc!
Skrev fel :-[ Jag menade Micke och Molle-Speakern. Jag blandade ihop filmerna. Jag vet att det är Jan för att jag känner igen hans vanliga röst också

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 30 november 2018 kl. 22:10:23
Skrev fel :-[ Jag menade Micke och Molle-Speakern. Jag blandade ihop filmerna. Jag vet att det är Jan för att jag känner igen hans vanliga röst också

Då kan jag säga en annan sak;

Jag känner igen Hans Gustafsson och Bo Maniettes vanliga röster då de är speakers i kassettbanden/CD-skivorna till Lejonkungen och Tarzan!  ;)

Sedan finns det även andra personer som jag kanske nämner någon gång senare...

E

#72
Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 november 2018 kl. 22:02:06
men jag förstår överhuvudtaget inte varför den och reklamen till Hundhotellet var med på Disney-VHS-filmer eftersom båda är svenska filmer)
Jag tror att dom reklamerna är med på Disney-VHS:er ibland för att i Sverige så distribuerades dom av Buena Vista som ansvarar för Disney här i Sverige.

Samma sak gäller Bionicle-filmerna och Spy Kids-filmerna (förutom 3:an och 4:an som distribuerades av SF)

Och på VHS:en till Inspector Gadget visas det reklam för den svenska filmen Det blir aldrig som man tänkt sig som också distribuerades av Buena Vista

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 maj 2019 kl. 09:59:16
Jag tror att dom reklamerna är med på Disney-VHS:er ibland för att i Sverige så distribuerades dom av Buena Vista som ansvarar för Disney här i Sverige.

Samma sak gäller Bionicle-filmerna och Spy Kids-filmerna (förutom 3:an och 4:an som distribuerades av SF)

Och på VHS:en till Inspector Gadget visas det reklam för den svenska filmen Det blir aldrig som man tänkt sig som också distribuerades av Buena Vista

Fast å andra sidan så är ju Bionicle och Spy Kids utländska, så det är inte lika jämförbart...

Jag kände faktiskt inte till filmen "Det blir aldrig som man tänkt sig"... (menar du förresten spelfilmen Gadget från Disney 1999 eller någon långfilm till den tecknade TV-serien som INTE kommer från Disney?)

I vilket fall som helst så stör det mig att jag ännu inte hittat VHS-filmen Gadget, som ska innehålla svenskt tal, fast jag har letat länge i Second Hand affärer, så jag hoppas att jag gör det så småningom...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2018 kl. 20:02:43
Nej, jag lovar, det går att se den nu, prova att klicka på det i inlägget jag gjorde som INTE är citerat!

Annars får du söka upp den på YouTube själv, det ska stå exakt såhär "Disney Köp Film Reklam"!

Hoppas att du kommer till ett resultat nu!

Har du tagit bort videon för jag hittade inte den?^^