Författare Ämne: Charlotte's Web - Fantastiska Wilbur  (läst 1713 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Varsågod

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 57
    • Visa profil
Charlotte's Web - Fantastiska Wilbur
« skrivet: 20 november 2009 kl. 13:27:24 »
Charlotte's Web, det tecknade originalet från 1973 känner de flesta säkert till. Det existerar som bekant en svensk dubbning av filmen som funnits på köpvideo, och jag tror att den även visats i TV.
Jag och mina syskon tyckte mycket den som små och tittade på den hos våra kusiner. De gillade den också, även om de säkert inte var lika förtjusta i att vi alltid ville se den när vi var på besök.

Den här tråden får ägnas åt att diskutera filmen i stort och smått, och gärna det faktum att den  ännu inte släppts på DVD.

Man får naturligtvis också diskutera andra Charlotte's Web-filmer här, vilket inbegriper allt från de engelska originalen, den tecknade "uppföljaren" till filmen med svensk titel "Min Vän Charlotte", eller någon eventuellt kommande produktion.

Utloggad Oscar Isaksson

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 277
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Charlotte's Web - Fantastiska Wilbur
« Svar #1 skrivet: 15 maj 2012 kl. 22:53:42 »
En intressant sak gällande Fantastiska Wilbur är att om man köper import dvd:n från England så är det en del scener som inte finns med på den svenska VHS utgåvan och vise versa.

JRL

• Gäst
SV: Charlotte's Web - Fantastiska Wilbur
« Svar #2 skrivet: 22 maj 2012 kl. 19:32:25 »
En sorgligt underskattad film. Den lyckas kombinera svärta och värme på ett sätt som Disney aldrig lyckats med. Musiken är helt briljant, och hade det funnits någon rättvisa i världen hade den underbart vackra "Mother earth and father time" varit en klassiker på samma sätt som "When you wish upon a star". Det där var Sherman-brödernas verkliga musikaliska höjdpunkt! Men allt är inte rättvist =/