Författare Ämne: Sune och hans värld  (läst 1117 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 802
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
Sune och hans värld
« skrivet: 23 januari 2010 kl. 16:19:25 »
Vilket bolag dubbade sune och hans värld och har dom någon e-post address så att jag kan fråga om rösterna?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 376
    • Visa profil
SV: Sune och hans värld
« Svar #1 skrivet: 24 januari 2010 kl. 08:25:32 »
Sune och hans värld är huvudsakligen en svensk serie, gjord av Happy Life Animation. Därför lär det inte vara något traditionellt dubbningsbolag inblandat. Då det gjorts både svensk- och engelskspråkiga versioner av samma serie, så är jag osäker på vilket av språken som är ursprungsspråket. Men i vilket fall som helst så är det med största säkerhet Happy Life själva som ansvarar för dubbningen.

Om du kollar på sluttexterna till något avsnitt, så borde det väl rimligen stå utsatt rösterna. Dessutom har Wikipedia skrivit ut några av rösterna i serien:
Bevin Hansson - Sune
Tintin Anderzon - Mamma Karin
Lennart Jähkel - Ragnar Plixt
Daniel DeGeer - Håkan

Såvitt jag förstår så har Happy Life gått i konkurs och har inte längre någon verksamhet, så därför lär det tyvärr bli svårt att kontakta dem för att få tag i mer detaljerade rollistor. Den enda chansen du har är nog i så fall om du lyckas att hitta åt någon som var inblandad i serien eller som drev Happy Life, och därmed kan fråga dem direkt. Men det är nog allt annat än lätt.

Utloggad Lisa

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 24 januari 2010 kl. 19:32:20 »
Tror det är Joakim Jennefors som gör pappa Rudolf.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 618
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 25 januari 2010 kl. 12:54:25 »
Jag tycker även jag har hört Fredrik Dolk,Irene Lindh och Torsten Wahlund i serien.