Författare Ämne: Boomerang  (läst 1036 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 802
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
Boomerang
« skrivet: 30 juli 2010 kl. 10:38:21 »
En gång när jag kollade Boomerang (finns bara hos min mormor) såg jag plötsligt att en hel del serier (däribland A pup named Scooby-Doo) visas i otextad orginalvariant, med engelskt tal. Det har hänt en gång på Boomerang, och jag har även hört detta felet på Cartoon Network (en gång hörde jag dansk tal har jag för mig). Varför blev det så? det hände typ antingen i April eller Juni.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad _Alexander_

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 144
    • Visa profil
SV: Boomerang
« Svar #1 skrivet: 30 juli 2010 kl. 18:48:30 »
I Valpen Scooby-Doos fall är endast 2 säsonger utav 3 dubbade, så om det är något säsong 3 avsnitt som visats, är det orsaken. Om inte, så har det väl blivit något fel, då avsnitt 1-18 finns på DVD med svenskt tal, och 19-21 visas definitivt med svenskt tal på Boomerang.

Jag har varit med om att det finns åtminstone ett avsnitt av Scooby-Doo Show som inte visas med svenskt tal, utan endast med engelskt, och ett annat avsnitt har danskt tal i Sverige, men svenskt tal i Danmark, så om man har möjligheten att byta ljudspår, så kan man få svenskt tal.

Elias Prenbo

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 8 oktober 2015 kl. 21:06:48 »
Som speaker tycker jag mig höra Ingemar Carlehed, stämmer det?

Utloggad jimstrom

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 299
  • Kön: Man
  • Du ska alltid vara så jävla smart - Don Haka
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 8 oktober 2015 kl. 22:07:38 »
Vet inte om Ingemar Carlehed har tagit över speakerrollen nu efter nyss bortgångne Kenneth Milldoff, har inte tillgång till Boomerang men sist jag tittade var det mes Milldoff och Mikael Roupé som jag hörde.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elias Prenbo

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 8 oktober 2015 kl. 22:22:56 »
Nja, jag tyckte mig faktiskt höra Ingemar Carlehed som speaker långt innan Kenneth Milldoff gick bort, skulle tro att det var redan förra året. Förresten tycker jag att Kenneth Milldoff låter mycket läskigare och hemskare än Ingemar Carlehed då han spelar både Den Hornkrönte Kungen i Taran och Den Magiska Kitteln och Taz i Looney Tunes, Space Jam och Looney Tunes Back in Action. Speakern till Boomerang låter för mig som Ingemar Carlehed då han är berättarrösten till Nalle Puh.