Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Svampbob Fyrkant

Startat av TonyTonka, 1 augusti 2010 kl. 12:07:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Hej! undrar om avsnittet "The best day ever" finns dubbat på någon dvd-utgåva?

Sjunger förresten Kim Sulocki där?
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Elios

En sak jag tänker på angående Svampbob är hur kan Bikinibotten där dem bor i ha ett hav i ett hav. T. ex. i ett avsnitt finns det ju en fisk som sitter i sanden sen kommer tidvattnet och har ihjäl han. Likaså när dem är på stranden!? ^^  ???

Gustav Jonsson

Snart kommer den ny 3D animerad Svampbob filmen Svamp på rymmen Här är de svenska och engelska trailerna

Svenska:

https://youtu.be/2iqzOXu2urk

Engelska:

https://youtu.be/HfiH_526qhY

Elios

Oskar

Jag tror att KM Studio eller iyuno dubbar istället för eurotroll eftersom majoriteten av Nickelodeon program dubbar hos KM Studio eller iyuno.

gstone

I avsnittet jag såg idag var svindlaren från choklad avsnittet  med igen, men han spelades inte längre av Tommy Nilsson
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Okej, först Tommy Nilsson, sen Björn Bengtsson, sen Anders Öjebo... Och tydligen så sägs det att Mikael Regenholz är Patrik numera... Hur kommer det sig att han har olika röster? ???

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 25 oktober 2024 kl. 22:38:22Okej, först Tommy Nilsson, sen Björn Bengtsson, sen Anders Öjebo... Och tydligen så sägs det att Mikael Regenholz är Patrik numera... Hur kommer det sig att han har olika röster? ???
tommy är kankse folkbokad

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 25 oktober 2024 kl. 22:38:22Okej, först Tommy Nilsson, sen Björn Bengtsson, sen Anders Öjebo... Och tydligen så sägs det att Mikael Regenholz är Patrik numera... Hur kommer det sig att han har olika röster? ???
Såg Björn Bengtsson, på teater tidtagare i år, han kankse fortfarande håller på med föreställningen ???

Skokaka

En sak som jag nog har undrat över i... Några år eller så, på Wikipedia så står det att Peter Sjöquist är någon karaktär som heter Längenheter Skruffskädda. Det fanns ju många avsnitt, men jag är osäker på om det är karaktärens riktiga namn. Kanske det syftar på "Flatts the Flounder?" När jag såg avsnittet han var med i så var Peter honom, och han hette fortfarande Flatts på Svenska... 

Och denna "Krabba Värd" som Johan Hedenberg spelar... Det kanske syftar på han i Kracked Krabs, då Johan dubbar denna karaktären och det är en krabba?... 

Men, ja. Kan vara Wikipedia som slarvar lite med det första, tror jag?...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 17 december 2024 kl. 23:03:47En sak som jag nog har undrat över i... Några år eller så, på Wikipedia så står det att Peter Sjöquist är någon karaktär som heter Längenheter Skruffskädda. Det fanns ju många avsnitt, men jag är osäker på om det är karaktärens riktiga namn. Kanske det syftar på "Flatts the Flounder?" När jag såg avsnittet han var med i så var Peter honom, och han hette fortfarande Flatts på Svenska...

Och denna "Krabba Värd" som Johan Hedenberg spelar... Det kanske syftar på han i Kracked Krabs, då Johan dubbar denna karaktären och det är en krabba?...

Men, ja. Kan vara Wikipedia som slarvar lite med det första, tror jag?...
Låter som direktöversättning så jja