Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Martin Wilhelm Ljung (1917-2010)

Startat av Elios, 2 oktober 2010 kl. 13:20:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Skådisen Martin Ljung gick bort som sagt han gjorde rösten till Indianhövdingen till originalddubbningen av Peter Pan i övrigt jobbade han bland annat med Hasse och Tage och bland annat med Povel Ramel. Vila i frid!  :-\

Amanda

Väldigt synd att han inte dubbade mer, med tanke på hans fantastiska röst. Kommer ihåg att han och flera andra riktigt bra skådespelare (Allan Edwall, Stig Järrel och Björn Gustafsson) läste bokstavsramsorna i dataspelet Krakels ABC, Martin Ljung hade bokstaven M och den ramsan kan jag fortfarande :)

Erika


ddubbning

#3
Martin Ljung var en mycket skicklig komiker och skådespelare, en verklig legend. Jag håller med om att det verkligen är synd att han inte dubbade mer med tanke på den fantastiska röst han hade.

Vila i frid!  :'(

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Vilka fler serier var han nära på att dubba?  :( :)

MOA

Citat från: Elios skrivet  6 augusti 2021 kl. 02:39:07
Vilka fler serier var han nära på att dubba?  :( :)
De får vi nog aldrig reda på
R.I.P Martin Ljung

Elios