Författare Ämne: Flytt och omstrukturering av forumet  (läst 2641 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 379
  • Kön: Man
    • Visa profil
Flytt och omstrukturering av forumet
« skrivet: 15 januari 2006 kl. 12:05:06 »
Som ni ser har flytten fullbordats nu. Forumet har flyttats till samma server och domännamn som resten av sajten, hela forumet (även medlemsgrupper och högtider) är på svenska och de engelskspråkiga tavlorna är borta. Den gamla "Dubbningshemsidans anslagstavla" har också delats upp i två delar - en för dubbningar i sig och en för diskussioner om just Dubbningshemsidan. Jag inser att vissa ämnen kan överlappa och ta upp båda delar, men jag tycker ändå det känns rätt att dela upp, för att inte en enda tavla ska innehålla 99% av alla ämnen och inlägg.

Flytten gick relativt bra, och jag har inte upptäckt några större problem. Dock gick inte vissa personliga bilder (avatars) att flytta, så vissa medlemmar (däribland clash och Patrik) har förlorat sina personliga bilder. Jag beklagar detta, men vissa filer på den gamla servern gick inte att flytta p.g.a. rättighetsproblem, så jag kunde inte göra något åt det. Ni som drabbats får lov att ladda upp era personliga bilder igen.

Posta här om ni hittar konstigheter eller problem efter flytten, eller om ni vill kommentera eller ge andra förslag på indelningen av tavlor och kategorier.
« Senast ändrad: 21 januari 2006 kl. 11:33:14 av Daniel Hofverberg »

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 379
    • Visa profil
SV: Flytt och omstrukturering av forumet
« Svar #1 skrivet: 17 januari 2006 kl. 15:16:49 »
Som ni kanske märkt, så har vissa problem med e-post-utskick uppstått i och med flytten. Det resulterade bland annat i att de som slagit på mottagning av s.k. tillkännagivanden (announcements) fick ett mail om detta med en massa skräptecken i stället för ÅÄÖ.

Det verkar även som att samma problem uppstår vid registrering av nya konton, som gör att en del inte lyckas att aktivera sina konton. Av någon anledning verkar också servern skicka "undeliverable"-studsar även till fullt giltiga adresser.

Jag håller på att undersöka allt detta, och har även tagit upp problemet med programmerarna bakom forumprogramvaran SMF, och jag hoppas att det ska lösas snabbt. Under tiden skulle jag uppskatta om ni kan meddela mig om vilka texter/e-post-meddelanden och annat som ser skumt ut.
« Senast ändrad: 18 januari 2006 kl. 11:10:59 av Daniel Hofverberg »

Utloggad Carl Barks lover

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: Flytt och omstrukturering av forumet
« Svar #2 skrivet: 18 januari 2006 kl. 20:36:11 »
Nu kommer länkar hemsidan till den gamla adressen