Författare Ämne: Recording via datorn (gratis)?  (läst 1072 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lilla My

• Certifikerad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 502
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
Recording via datorn (gratis)?
« skrivet: 8 november 2010 kl. 15:05:11 »
Hej alla glada! Jag hade tänkt att spela in en massa gamla PC-spel jag har här hemma med komentatorspår till och lägga upp på Youtube. Mick har jag, och spelen då såklart. Frågan är nu bara om det finns något gratis sätt att spela in via datorn på? Jag vill ju helst inte spela in själva skärmen utifrån då det blir mycket dålig kvalité på både video och (framför allt) ljud om man gör det. Jag har ju läst ytterst lite om Hypercam, men jag vet varken om det är gratis eller så bra då jag sett inspelningar med otroligt dålig kvalité.

Finns det ens några gratis sätt, eller är det så att jag måste köpa något program? Om så tyvärr är fallet, vilka är billigast och bäst? Kan jag på något vis köpa ute i affärer eller måste jag köpa online (vilket helst jag och alla i min familj undviker)?

Skulle vara enormt tacksam för svar, har undrat ett tag nu på detta. Ska själv ut och snoka lite men jag är inte den världbästa på att hitta fakta om sådant på nätet ^^'

OBS: Gratis nedladdningar och dylikt som är olagligt sysslar jag inte med. Har en kompis som skulle kunna hjälpa om så är fallet, men jag är en hederlig människa som helst håller mig undan sådant xD
How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Utloggad Lilla My

• Certifikerad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 502
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
SV: Recording via datorn (gratis)?
« Svar #1 skrivet: 18 november 2010 kl. 16:51:44 »
Laddade ned Hypercam efter många om och men, och det fungerar finfint :) Problemet nu är ljudet och min mic, men det är en annan historia.
How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?