Omröstning

Vem spelar Nasse bäst?

Marie Isedal
0 (0%)
Jörgen Lantz
7 (87.5%)
Pontus Gustafsson
1 (12.5%)
Michael Blomqvist
0 (0%)

Antal personer som röstat: 8

Författare Ämne: Bäst som Nasse?  (läst 989 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 618
  • Kön: Man
    • Visa profil
Bäst som Nasse?
« skrivet: 11 juni 2011 kl. 23:42:20 »
Vem är den svenska röstens bästa Nasse?
Motivera gärna!  ;)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 377
    • Visa profil
SV: Bäst som Nasse?
« Svar #1 skrivet: 12 juni 2011 kl. 02:32:08 »
Sett till den bästa rolltolkningen tycker jag bäst om Jörgen Lantz, som bäst lyckades att göra en egen rolltolkning och bibehålla originalets röstkaraktär och charm. Om man strikt ser till likhet med den amerikanska originalrösten, så måste jag dock medge att nuvarande Michael Blomqvist är bättre.

Pontus Gustafsson tycker jag inte alls passade särskilt väl som Nasse, trots att han generellt är den av de tre skådisarna som jag tycker bäst om.

Marie Isedal lät kanske lite för feminin, men jag tycker fortfarande om henne i rollen som förmedlade en fin charm och röstkaraktär.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 802
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #2 skrivet: 12 juni 2011 kl. 16:00:50 »
Sett till den bästa rolltolkningen tycker jag bäst om Jörgen Lantz, som bäst lyckades att göra en egen rolltolkning och bibehålla originalets röstkaraktär och charm. Om man strikt ser till likhet med den amerikanska originalrösten, så måste jag dock medge att nuvarande Michael Blomqvist är bättre.

Pontus Gustafsson tycker jag inte alls passade särskilt väl som Nasse, trots att han generellt är den av de tre skådisarna som jag tycker bäst om.

Marie Isedal lät kanske lite för feminin, men jag tycker fortfarande om henne i rollen som förmedlade en fin charm och röstkaraktär.

Lite Kuriosa: båda Björnes skådespelare har gjort den svenska rösten till Nasse. (Jörgen Lantz och Pontus Gustafsson)

Själv röstar jag  på Jörgen Lantz då jag tycker att han passar bäst i rollen. Michael Blomqvist och Pontus Gustafsson är enligt mig inte heller så tokiga i rollen. Dock så saknas Gunnel Fred (jag kan ha skrivit fel namn) från Nalle Puh och I-ors dag (faktumed att ingen av skådisarna förutom Puh och Kanin har skådespelaren från Nalle Puh och I-ors dag.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad Cadpig

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 509
  • Jag är Naproks... Det är Skorpan baklänges!
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 12 juni 2011 kl. 18:52:39 »
Jag växte upp med Lantz fantastiska version av Nasse och därför kommer den alltid kännas rätt för mig. Gustafsson lät bedrövlig och det var först med Puhs film om Heffaklumpen jag började vänja mig vid Blomqvist.

Elias Prenbo

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 24 oktober 2016 kl. 21:13:21 »
Som egen tolkning tycker jag bäst om Jörgen Lantz, som i mina ögon lyckats göra den bästa tolkningen till karaktären. Jag tycker det är synd att han inte längre är godkänd av Disney för rollen, men jag är ändå glad över att han fick göra rösten i de flesta avsnitten av Nya Äventyr med Nalle Puh.

Som god tvåa kommer nuvarande Michael Blomqvist, som är den som är mest lik originalrösten.

Ingen skådespelare är dålig som Nasse, men den jag tycker minst om är Pontus Gustafsson, som är avsevärt mörkare är originalet, men han är inte så pjåkig ändå.