Författare Ämne: Niels Pettersson som Christoffer Robin  (läst 692 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 802
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
Niels Pettersson som Christoffer Robin
« skrivet: 13 juni 2011 kl. 20:44:33 »
I vilka video/dvd-filmer medverkar Niels Pettersson som Christoffer Robin (förutom Jullovet) ?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 376
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Niels Pettersson som Christoffer Robin
« Svar #1 skrivet: 14 juni 2011 kl. 09:30:42 »
Niels Petterson spelar Christoffer Robin i en del av KM Studios omdubb av avsnitt 1 - 15 av Nya äventyr med Nalle Puh; d.v.s. omdubben från 2000-talet med Guy de la Berg som Puh av de avsnitt som ursprungligen dubbades av Lasse Svensson/Media Dubb med Tor Isedal. Trots att det handlar om så pass få avsnitt, så alternerar Christoffer Robins röst där mellan Niels Petterson och Tobias Swärd - jag har inte lyckats se någon direkt logik i röstbytena hittills.

Den dubbningen har framförallt använts på Disney Channel/Playhouse Disney och på SVT, och det är inte mycket som har släppts på DVD. Den enda DVD-filmen jag känner till från TV-serien där Niels Pettersson medverkar är Nalle Puhs magiska värld - Små viktiga saker, där Niels medverkar på två av avsnitten - dels ett avsnitt som är just ett av de omdubbade tidiga avsnitten (samma dubbning som på Disney Channel och SVT) och dels ett avsnitt från de senare KM Studio-dubbade avsnitten som för just den DVD-filmen har dubbats om av KM Studio (!).

Resterande DVD-filmer innehåller mig veterligen enbart avsnitt 16 och framåt med KM Studios första dubbning, så jag tror inte det finns fler med Niels Pettersson. Såvitt jag vet finns inga VHS-filmer alls där han medverkar. Men om du har något inspelat från SVT, så var han alltså med i ett antal av de första 15 avsnitten i omdubbningen av dessa.