Författare Ämne: Disneyfilmer på Blu-ray  (läst 1087 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Varsågod

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 57
    • Visa profil
Disneyfilmer på Blu-ray
« skrivet: 12 juli 2011 kl. 12:41:11 »
Hej!

Jag har bestämt mig för att inhandla de flesta av Disneyfilmerna på Blu-ray, och skapar den här samlingstråden för att främst diskutera innehåll, skillnader mellan Blu-ray och DVD-utgåvor och skillnader olika Blu-rayutgåvor emellan.
Jag ser gärna att tråden får flera avstickare och sidospår så länge de är relevanta för ämnet och syftar till att vara upplysande.
Än så länge har jag bara inhandlat en handfull filmer, vilket ändå är ganska många med tanke på att jag ännu inte har någon Blu-rayspelare.
Lejonkungen kommer till hösten att släppas på DVD, Blu-ray och 3D Blu-ray.

Synpunkter på utgåvor av olika slag, utgångna som aktuella, mottages tacksamt.

Utloggad Soscla

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 252
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Disneyfilmer på Blu-ray
« Svar #1 skrivet: 15 juli 2011 kl. 20:56:47 »
Jag har Skönheten & Odjuret (Diamond Edition), Prinsessan & Grodan och Trassel på Blu-ray då också DVD:n ingår, vilket jag tycker är en fin gest av utgivarna, så att man kan låna ut den till folk som inte har Blu-rayspelare. Jag har inte gjort några ingående studier över kvalitetsskillnader mellan DVD och BR, men BR:en är helt klart kristallklar bildkvalitet och en fröjd att vila ögat på. Så inköp av Blu-rayspelare gör du klokt i, alternativt en PS3:a så får man blu-rayspelare och en kraftmaskin när det gäller TV-spel, för den som gillar sånt.
It's so fluffy I'm gonna die!

Elias Prenbo

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 22 juli 2015 kl. 20:10:37 »
Okej, nu har alla Disneyklassiker utom Taran och Den Magiska Kitteln och Mästerdetektiven Basil Mus getts ut på Bluray, jag tycker verkligen att de borde komma snart, halva året har gått och jag har inte läst något datum på Disneyania. Det är verkligen både orättvist och oacceptabelt att Disney inte gör såhär. Vet någon när de ska komma ut?

Elias Prenbo

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 23 september 2015 kl. 19:23:06 »
Jag har läst att på Disneyania står det såhär:

2015-01-10: Alla 53 klassiker tillgängliga under 2015
Under 2015 kommer för första gången alla de hittills utgivna 53 numrerade Disneyklassikerna att finnas i handeln samtidigt. Redan är 50 av dem släppta på DVD, och de två återstående (Snövit och Lejonkungen) kommer i februari respektive juni, och den nyaste (Big Hero 6) kommer i juni. De flesta (dock inte alla) kommer även att finnas på Blu-ray.

Skulle tro att det är följande som INTE släpps:
Saludos Amigos
Tre Caballeros
Make Mine Music
Pank och Fågelfri
Melody Time
Ichabod och Herr Paddas Äventyr

Men som sagt hoppas jag att Taran och Den Magiska Kitteln och Mästerdetektiven Basil Mus kommer på Bluray i Sverige snart, nu är året nästan slut och de har fortfarande inte kommit på Blu-ray och det står inget datum på Disneyania. Hur tror ni att det ser ut just nu?

PS: Jag tror att Insidan Ut kommer på DVD och Bluray i Sverige i december.

Elias Prenbo

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 9 oktober 2015 kl. 22:53:50 »
Ja, i förrgår läste jag på CDON att Insidan Ut kommer på DVD och Bluray 7 december 2015, men varför det fortfarande inte kommit något datum till Taran och Den Magiska Kitteln och Mästerdetektiven Basil Mus är bortom mitt förstånd.