Författare Ämne: Aladdin (Disneys TV-serie)  (läst 2908 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Beck

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 198
    • Visa profil
Aladdin (Disneys TV-serie)
« skrivet: 14 september 2011 kl. 21:58:09 »
Hej!

Var kan jag hitta avsnittet "Moonlight Madness" från Disneys TV-serie Aladdin med svenska röster?
Någon som har det?

http://www.youtube.com/watch?v=aKV5QJStWG8

Edit: Eftersom det inte redan finns någon tråd om TV-serien Aladdin tar jag mig friheten att döpa om ämnet, så att samma tråd kan användas för allting som har att göra med Aladdin. Aktiviteten är inte tillräckligt stor för att det ska medföra någon fördel med så väldigt specifika trådar. /Daniel
« Senast ändrad: 15 september 2011 kl. 09:07:35 av Daniel Hofverberg »

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 570
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Aladdin (Disneys TV-serie)
« Svar #1 skrivet: 15 september 2011 kl. 00:50:19 »
Jag har det avsnittet, liksom alla andra avsnitt av Aladdin.

Tyvärr är det inte ett av de fåtalet avsnitt som har släppts på DVD. Däremot har det visats på Disney Channel vid ett flertal tillfällen, och med tanke på att serien nu i veckan börjat visas igen på Disney Channel så borde de rimligen visa även det här avsnittet snart.
« Senast ändrad: 15 september 2011 kl. 09:09:12 av Daniel Hofverberg »

Utloggad Soscla

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 252
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 15 september 2011 kl. 20:47:09 »
Hah va fräckt, vid 17:20, Jago säger "What's the problem? We're here, the treasure's here; it's kismet, let's go!" Kismet betyder "ödet" på typ arabiska dårå. Säger de samma sak på svenska månntro?
It's so fluffy I'm gonna die!

Utloggad Cadpig

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 509
  • Jag är Naproks... Det är Skorpan baklänges!
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 18 september 2011 kl. 14:58:19 »
"med tanke på att serien nu i veckan börjat visas igen på Disney Channel så borde de rimligen visa även det här avsnittet snart."

Jag önskar man kunde säga rimligen, men eftersom Disney-kanalerna har samma morbida visningsordning som de flesta andra barnkanaler så skulle jag säga att man ska ha ganska så stor tur för att lyckas få se ett enskilt avsnitt man gärna vill se. Dessutom visar de ju typ samma fem avsnitt om och om igen... som vanligt.

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 18 september 2011 kl. 16:22:55 »
Förvisso är det sant att avsnittsordningen på Disney Channel överlag är under all kritik, och ofta helt saknar logik. Men i fallet med Aladdin så verkar Disney Channel hittills den här gången visat avsnitten i samma ordning som senast (hösten 2010), och då var Moonlight Madness ett av avsnitten, varför det verkar troligt att det avsnittet kommer att visas även den här visningsomgången.

När serien visades förra omgången, så var det enligt mina anteckningar totalt 39 av de 78 avsnitten som visades - det rörde sig om merparten av de tidigare avsnitten, men med några avsnitt hoppat över. En del av de överhoppade avsnitten vet jag har visats tidigare på Disney Channel och Toon Disney, men jag är tveksam om någon av de kanalerna någonsin visat alla 78 svenskdubbade avsnitt (som gamla FilmNet gjorde).

Utloggad Anders M Olsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 581
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
« Svar #5 skrivet: 18 september 2011 kl. 19:14:14 »
Om man tittar på Disney Channels och Playhouse Disneys (Disney Jr.) tablåer på exempelvis tv.nu så anger de faktiskt vilka avsnitt de tänker sända på formen säsong och avsnittsnummer.
Citera
Aladdin
10:30 - 10:50, Imorgon, 19 september 2011
Säsong 1. Avsnitt 25. Följ med Aladdin och resten av gänget när de kastar sig in i nya spännande äventyr i Agrabah.
Helst skulle man väl önska att de även angav avsnittstitlarna i tablåerna, men om uppgifterna stämmer är det ett stort steg framåt jämfört med att bara spela in avsnitten på vinst och förlust.
« Senast ändrad: 18 september 2011 kl. 19:21:39 av Anders M Olsson »

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 19 september 2011 kl. 01:53:09 »
Jag har också upptäckt att Disney Channel sedan en tid tillbaka sätter ut avsnittsnummer i tablåerna, och det står även utsatt i EPGn (elektroniska programguiden).

Problemet är att det varierar vilken logik de går efter för avsnittsnumren - ibland går Disney Channel efter ursprunglig amerikansk visningsordning, ibland efter produktionsordning och ibland efter någon ordning jag inte lyckats att identifiera (vilket i vissa fall kanske kan vara produktionsordningen, då produktionsnumren inte är kända för vissa serier). Fördelen är ju i alla fall att avsnittsnumren är konsekventa inom kanalen/kanalerna, så det som kallas avsnitt 25 i Disney Channels tablåer innebär alltid samma avsnitt även om man kanske inte kan vara säker i förväg på exakt vilket avsnitt det är.

I fallet med Aladdin verkar det som att Disney Channel går efter produktionsordningen, och de verkar mirakulöst nog visa serien varje dag i ordning. Måndag - fredag den här veckan visades enligt tablåerna avsnitt 20 - 24, och det motsvarade följande avsnitt:

I Never Mechanism I Didn't Like
Much Abu About Something
Do The Rat Thing
Stinker Belle
The Secret of Dagger Rock

Och dessa avsnitt är faktiskt avsnitt 20 - 24 enligt produktionsnumren. Vi får väl se om det håller i sig, eller om det bara är en lyckträff. Om logiken stämmer, så ska det alltså på måndag visas Heads, You Lose och på tisdag bör det visas Plunder The Sea.

Om vi har riktig tur, så fortsätter Disney Channel att visa hela serien i ordning, så att även de avsnitt som mig veterligen aldrig tidigare visats på kanalen sänds. Men det vore kanske för mycket begärt...

Moonlight Madness är avsnitt 19 enligt produktionsordning, vilket är lite maximal otur då Disney Channel alltså började visa serien den här omgången på avsnitt 20...

Disney Channel verkar för övrigt ha börjat att skärpa till sig med vissa serier, åtminstone tillfälligt. Utifrån en snabbtitt verkar också Den lilla sjöjungfrun och Lilla Djungelboken ha hittills visats i ordning den här omgången (i fallet med Den lilla sjöjungfrun enligt produktionsordning).

Edit: Idag (måndag) visades mycket riktigt Heads, You Lose, så än så länge stämmer det...
« Senast ändrad: 19 september 2011 kl. 13:40:07 av Daniel Hofverberg »

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 29 september 2011 kl. 02:38:26 »
Jag börjar undra om personalen på Disney Channel har fått solsting under sommaren... Än så länge har nämligen Aladdin under den här visningsomgången visats i helt rätt ordning varenda dag (enligt produktionsordning), och helt utan överhoppade avsnitt. Det är hittills totalt 13 avsnitt i följd som visats i rätt ordning, och så länge har väl Disney Channel aldrig förut lyckats att sända en serie i rätt ordning...  ;)

Vi får väl se om det fortsätter så, så att Disney Channel rentav kan tänkas visa de flertalet avsnitt av serien som de aldrig tidigare visat...

Även Lilla Djungelboken har för övrigt sänts i helt rätt ordning, och utan överhoppade avsnitt.

Utloggad Experten

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 425
  • The tomboy who couldn't care less
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 9 mars 2013 kl. 09:13:43 »
Jag sitter just nu i tv-soffan och tittar på Aladdin tvserien på SVT Barnkanalen.

Utloggad moviefan

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 758
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 4 februari 2017 kl. 16:09:27 »
Vilka avsnitt är era favoriter ?

Mina är

The Citadel
The Wind Jackal of Mozenrath
Timons mamma: Det är något annorlunda med Timon.

Morbror max, Tycker du, ja han har ju klänning

Utloggad moviefan

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 758
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 6 februari 2017 kl. 16:18:30 »
Vilka avsnitt gillar ni ?  Jag gillar  The Citadell och The Windshakal Of Mozenrath. Vilka fler avsnitt är Mozenrath med i ? Har läst att han har liknelser med Jafar.
Timons mamma: Det är något annorlunda med Timon.

Morbror max, Tycker du, ja han har ju klänning