Författare Ämne: Kidnappningen  (läst 850 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lilla My

• Certifikerad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 502
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
Kidnappningen
« skrivet: 11 juli 2012 kl. 02:36:52 »
Jag undrar lite smått (som vanligt) om det går att få tag i Kidnappningen (Porwanie w Tiutiurlistanie) med svenskt tal någonstans? Försökt ett bra tag utan resultat, eller bara fått med polsk dubbning. Skulle vara mycket tacksam för att få tag i denna igen!
How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Utloggad Mysan

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 456
    • Visa profil
SV: Kidnappningen
« Svar #1 skrivet: 11 juli 2012 kl. 07:16:30 »
Det finns en film som heter Kidnappningen (Gunnar Ernblad, Peter Harrysson och Beatrice Järås mfl dubbar). Är det den du söker?

Jag skickar dig ett pm
« Senast ändrad: 11 juli 2012 kl. 07:19:05 av Mysan »

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 376
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 11 juli 2012 kl. 12:31:21 »
Kidnappningen släpptes på VHS i Sverige 1987 av Wendros, men jag kan inte hitta något som tyder på att den ens släppts någon mer gång. Den har tyvärr inte släppts på DVD i Skandinavien, och jag hittar inget som tyder på att den ens släppts på DVD i något annat land än hemlandet Polen.

VHS-utgåvan är förstås utgången sedan decennier tillbaka, så det är begagnatmarknaden som gäller för att kunna få tag i den. Man får med andra ord ta till sajter som Tradera eller Blocket, second hand-butiker (typ Myrorna) eller loppmarknader. Tyvärr är det inte lätt att hitta åt så här gamla VHS-filmer någonstans, och jag har själv letat efter den här filmen i ett års tid utan framgång.

Utloggad Mysan

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 456
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 11 juli 2012 kl. 15:48:25 »
Den som jag har är märkt Videopocketklubben, (wendros dubbning)