Författare Ämne: Efterlysning musiksagor  (läst 2121 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad johnny friberg

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Efterlysning musiksagor
« skrivet: 16 september 2012 kl. 22:07:13 »
Hej.
En hjälpsam tjej här på forumet som heter Mysan har gett mig rådet att lägga ut en efterlysning här.

Jag är ute efter två av Disneys musiksagor som heter "Min lilla åsna" och "Lambert, det fåraktiga lejonet", och det är bok och kasset/cd jag är ute efter. Bägge dessa hade jag en gång i tiden när barnen var små på 80-talet, men sedan dess är de tyvärr borta. 

Är det någon som kan hjälpa mig att få tag på dessa två så är jag otroligt tacksam om ni hör av er till mig.

Johnny Friberg.

Utloggad Lilla My

• Certifikerad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 502
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
SV: Efterlysning musiksagor
« Svar #1 skrivet: 17 september 2012 kl. 08:06:51 »
Jag är ute efter två av Disneys musiksagor som heter "Min lilla åsna" och "Lambert, det fåraktiga lejonet", och det är bok och kasset/cd jag är ute efter. Bägge dessa hade jag en gång i tiden när barnen var små på 80-talet, men sedan dess är de tyvärr borta. 

Jag gissar på att båda är Disney, eller?
How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 381
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Efterlysning musiksagor
« Svar #2 skrivet: 17 september 2012 kl. 08:46:47 »
Ja, båda dessa är från Disney.

Jag vill minnas att jag åtminstone ska ha haft Lambert, det fåraktiga lejonet på musiksaga en gång i tiden, men exakt var mina gamla musiksagor tagit vägen eller om de överhuvudtaget finns kvar vet jag inte. När jag letade i förrådet häromåret hittade jag åt ett par dussin kassetter till musiksagorna, men inga böcker alls. Huruvida de finns någon annanstans eller har försvunnit med åren vet jag inte.

Möjligtvis kan mina syskonbarn i Umeå eventuellt ha tagit över en del musiksagor, då det är de som främst lyssnat på dem på senare år - det var nog minst 20 år sedan jag senast lyssnade på eller ens såg till någon musiksaga.

Min lilla åsna tror jag aldrig ens att jag har haft, utan den historien känner jag nog bara till från filmen som ju släpptes på VHS av Select Video under första halvan av 1980-talet.