Författare Ämne: Popples  (läst 1723 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marcus

• Relativ nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 20
  • Kön: Man
    • Visa profil
Popples
« skrivet: 12 maj 2006 kl. 12:30:19 »
Är det någon som vet de svenska rösterna i Popples? Jag känner igen flera av rösterna, men kan inte komma på vart jag har hört de.

Utloggad Lilla My

• Certifikerad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 502
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
SV: Popples
« Svar #1 skrivet: 2 november 2014 kl. 07:20:54 »
Återuppväcker det här urgamla ämnet för att fråga åt en kompis om någon råkar ha DVD-versioner utav de gamla VHS-episoderna (eller episoder över huvud taget) på svenska? Är otroligt svårt att få tag i med svensk dubbning numera.

Kan ju tilläggas att de kallades även "kramisarna", men varför det är så vet vi ej  ;)
How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Utloggad Alexander

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 591
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 3 november 2014 kl. 09:54:40 »
Jag har för mig att Staffan Hallerstam medverkade i Popples.
Besök gärna min Disney blogg som innehåller bl.a nyheter, recensioner och dubbningar: http://nouw.com/sacredgold
För övriga creditslistor av icke-Disney filmer besök gärna: http://nouw.com/dubbox

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 378
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 4 november 2014 kl. 00:22:50 »
Återuppväcker det här urgamla ämnet för att fråga åt en kompis om någon råkar ha DVD-versioner utav de gamla VHS-episoderna (eller episoder över huvud taget) på svenska? Är otroligt svårt att få tag i med svensk dubbning numera.

Kan ju tilläggas att de kallades även "kramisarna", men varför det är så vet vi ej  ;)
Jag vill minnas att jag ska ha minst en VHS-volym med Kramisarna där hemma; möjligtvis även mer än en. Jag är dock inte säker, men kan leta när jag kommer hem igen. Just nu är jag i Spanien, så härifrån har jag lite svårt att göra något...

För övrigt har väl Popples aldrig sänts i svensk TV, vilket jag tycker är väldigt tråkigt. Däremot minns jag att serien gick på TCC och på brittiska Sky One en gång i tiden, men på båda kanalerna gick den i otextad originalversion.

Utloggad Lilla My

• Certifikerad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 502
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
« Svar #4 skrivet: 19 november 2014 kl. 02:47:11 »
Jag vill minnas att jag ska ha minst en VHS-volym med Kramisarna där hemma; möjligtvis även mer än en. Jag är dock inte säker, men kan leta när jag kommer hem igen.

Hade vart snällt!
How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?