Författare Ämne: Ladda ned från urplay.se?  (läst 640 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lilla My

• Certifikerad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 502
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
Ladda ned från urplay.se?
« skrivet: 20 augusti 2013 kl. 03:45:06 »
Tjenare!

Jag undrar om det finns ett enkelt sett att ladda ned eller hämta hem ett program som finns på http://urplay.se/?
Finns nämligen ett program där som går ut 18 februari som jag väldigt gärna skulle vilja ha på datorn, så jag kan kolla på det när det inte finns på hemsidan längre.
Har kollat upp lite redan, men har hittills inte hittat något enkelt sätt. Jag är så kass på sådana här saker också så jag fattar ju ingenting när det gäller avancerade nedladdningsprogram.

Tack på förhand!
How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Utloggad Zenon

• Relativ nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
SV: Ladda ned från urplay.se?
« Svar #1 skrivet: 23 juli 2017 kl. 13:03:37 »
Hitta du något program? Annars kan jag hjälpa dig :)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 380
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Ladda ned från urplay.se?
« Svar #2 skrivet: 23 juli 2017 kl. 16:14:17 »
Det där inlägget var ju 4 år gammalt, så det är knappast troligt att program från UrPlay som fanns 2013 fortfarande finns kvar i dagens läge... :(

Men för andra intresserade kan jag varmt rekommendera svtplay-dl, som klarar av att ladda hem från de flesta Play-tjänster (inklusive UR) och är förmodligen det program som fungerar bäst för ändamålet i dagsläget.
https://svtplay-dl.se/

Det är kommandoradsbaserat, så man bör ha grundläggande kunskaper i DOS/Kommandotolken, men bara man kan de absoluta grunderna är svtplay-dl enkelt att använda. Plus dessutom gratis och open-source. Bäst funktionalitet får man om man även har FFMPEG, och antingen lägger det i samma sökväg som svtplay-dl eller i operativsystemets PATH (d.v.s. de sökvägar som Windows alltid söker efter program i, när man inte angivit en specifik sökväg).