Författare Ämne: Vilka gör rösterna i den nya Turtles serien?  (läst 900 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jimstrom

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 299
  • Kön: Man
  • Du ska alltid vara så jävla smart - Don Haka
    • Visa profil
Vilka gör rösterna i den nya Turtles serien?
« skrivet: 11 oktober 2013 kl. 18:01:21 »
Hittade ett klipp på nätet av nya Turtles serien, med Fredrik Hiller som Shredder. Dock hittar jag inga uppgifter på vilka som gör övriga röster.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 376
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vilka gör rösterna i den nya Turtles serien?
« Svar #1 skrivet: 21 oktober 2013 kl. 07:57:19 »
Jag har tyvärr inte lyckats få fram någon creditlista för nya Teenage Mutant Ninja Turtles. Jag har kontaktat Nickelodeon flera gånger, men än så länge har de inte behagat sig att svara överhuvudtaget.

Jag vet inte ens vilket dubbningsbolag som gjort serien, men det är i alla fall inte KM Studio (som dubbade 2003 års serie för Dubbermans räkning). Då Dubberman mig veterligen inte brukar dubba för Nickelodeon är min spontana gissning SDI Media, men jag har inga säkra belägg för det.

Utloggad Erika

• Global moderator
  • Antal inlägg: 1 007
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 24 oktober 2013 kl. 12:39:15 »
Svensk Filmindustri är annars på väg att släppa några avsnitt på dvd. Jag vet inte hur duktiga de är på att sätta ut credits, men åtminstone sex av skådespelarna står utsatta på omslagen till de två kommande volymerna.

Dessa står utsatta:

Jesper Adefelt
Oscar Harryson
Anton Olofsson Raeder
Adam Portnoff
Carla Abrahamsen
Bengt Järnblad

Olof Mellgren

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 16 mars 2014 kl. 09:42:44 »
Jag har sett de två avsnitten av säsong 2 och jag har hört att Raphael röst har ändrats.
Han låter som Raphael från TMNT 2007 filmen.