Författare Ämne: Maleficent (Nya spelfilmen med Angelina Jolie)  (läst 445 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 803
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
Maleficent (Nya spelfilmen med Angelina Jolie)
« skrivet: 18 juni 2014 kl. 05:21:09 »
Någon mer än jag som sett den nya filmen Maleficent? Jag tycker att den filmen var riktigt bra faktist. :)

Finns det någon chans att filmen dubbas till dvd-releasen? Jag förstår om den inte gör det (jag tror inte ens att den kommer göra det) men te.x Alice i Underlandet (Tim Burtons version) dubbades ju, och den var ju ganska mörk om jag minns rätt.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 381
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Maleficent (Nya spelfilmen med Angelina Jolie)
« Svar #1 skrivet: 18 juni 2014 kl. 09:18:15 »
Jag såg filmen strax innan premiären, och tyckte att den var riktigt bra.

Ingen annan än Disney (och ett eventuellt dubbningsbolag) lär väl kunna svara på om Maleficent kommer att dubbas till svenska för DVD-utgåvan, men personligen tror jag det är osannolikt - filmer med 11-årsgräns brukar ju ganska sällan dubbas (även om nu Alice i Underlandet var ett undantag till regeln), och det är ju tyvärr också relativt sällsynt med dubbning speciellt för DVD/Blu-Ray.

Själv skulle jag dock gärna se en svensk dubb av Maleficent, och på DVD/Blu-Ray finns det ju inga nackdelar så länge som textad originalversion också finns att tillgå, så jag hoppas att jag har fel.