Just det där är som sagt en svenskproducerad LP-skiva, så det är ingen dubbning; även fast det förstås bygger på den norskspråkiga boken av Thorbjørn Egner. Jag har den själv hemma, så jag kan alltid leta åt och skriva av alla credits om intresse finns. Tyvärr har jag dock i dagsläget ingen fungerande grammofonskivspelare, så jag kan inte lyssna på den eller digitalisera den.
I dubbningsväg finns det dock en norsk dockfilm på runt 10 - 15 minuter från 1960-talet med Klas Klättermus, som har dubbats till svenska. Det fanns tyvärr inga utsatta röster, men den svenska dubbningen gjordes absurt nog av Sparbanken...
Vad gäller avståndet mellan raderna, så är det en bugg i Internet Explorer; eller kanske snarare ett kompatibilitetsproblem mellan forumets WYSIWYG-editor och Internet Explorer. Jag har tagit upp det med programmerarna av forumprogramvaran, men det senaste jag hörde var att det inte verkar gå att lösa i dagsläget. Om du använder Firefox eller Chrome fungerar det bra, och om du kör IE kan du trycka Shift-Enter istället för Enter för att få normalt beteende. Jag håller med att det är irriterande...