Författare Ämne: Disney on ice  (läst 1085 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 919
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
Disney on ice
« skrivet: 21 januari 2015 kl. 17:48:46 »
Först av allt vill jag bara säga att jag var väldigt osäker på vad jag skulle lägga den, eftersom att den är ju inte en dubbning av film, men orginalrösterna är ju ändå engelska.

Jag har funderat på en sak, är det ett dubbningsbolag som dubbar replikerna till Disney on Ice, eller är det något annat företag? Jag var nämligen på "Disney on Ice: Magic Ice Festival" för snart två veckor sedan, och jag lade märke till att samtliga av rösterna i "Skönheten och Odjuret" var utbytta. Den enda rösten jag kände igen var Lizette Pålsson som Belle.  Och Ariels röst var både Sissel Kyrkjebö och Myrra Malmberg.  ???

Nu antar jag att Disney on Ice inte alltid använder de officiella rösterna, eller gör dom det? Innebär det i såfall att Sofia Källgren inte längre är Belles röst?   :(

Dessutom märkte jag att de ändrat texterna till bland annat Havet är djupt.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2017-12-09)

Håller just nu på med en julkalendersvit på bloggen. :)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 664
    • Visa profil
SV: Disney on ice
« Svar #1 skrivet: 21 januari 2015 kl. 21:20:24 »
Senast Belle förekom i någon dubbning var väl i Sofia den första, och då var det fortfarande Sofia Källgren. Så jag har svårt att tro att hon skulle vara utbytt.

Jag är ärligt talat inte säker hur det fungerar med Disney On Ice, framförallt då jag aldrig sett någon sådan föreställning, men personligen tror jag inte att något dubbningsbolag skulle vara inblandade för en isshow. Jag misstänker hellre att det är någon arrangör/produktionsbolag som spelar in detta.

Hur är det egentligen med Disney On Ice? Är det alltså inte isdansarna som själva gör rösterna, utan är det inspelat i förväg?

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 919
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #2 skrivet: 21 januari 2015 kl. 22:08:14 »
Jag har flera Disney On Ice-program i min ägo, och i dem nämns en massa Disneyröster under "Voice Talents" så jag tror att det är inspelat i förväg.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2017-12-09)

Håller just nu på med en julkalendersvit på bloggen. :)

Elias Prenbo

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 17 januari 2016 kl. 12:02:44 »
Jag tror faktiskt att Jan Malmsjö fortfarande spelade Lumiere och Sofia Källgren fortfarande var Belle.

Hursomhelst, igår var jag på Disney On Ice och såg Lejonkungen, Peter Pan, Den Lilla Sjöjungfrun och Frost.

I Frost var det samma röster som i filmen, vilket jag är nöjd över. I Lejonkungen var det samma röster som i filmen (och hos karaktärerna Timon och Pumbaa så var det mixning, så att både Peter Rangmar/Jan Rippe och Anders Öjebo/Bo Maniette som spelade dem). Den Lilla Sjöjungfrun hade Anders Öjebo som Sebastian. Peter Pan hade Myrra Malmberg, Anders Öjebo, Bo Maniette och Hans lindgren, precis som det ska vara, men det roliga är att Hans Lindgren var med trots att han är död nu, det kanske var inspelat sedan länge.

Jag kan prata mer om tidigare föreställningar av Disney On Ice senare.