Nej, Jonas Bergström kommer inte alls upp i samma klass som John Harryson, men känns som en godtagbar ersättare som man skulle kunna vänja sig vid; om det nu faktiskt är han som kommer att ta över rollen på mer permanent basis. För en så liten roll kan det ju också bara ha varit så att rösten inte behövde godkännas, och att Jonas Bergström hade aningen tid över på sitt dubbningspass eller så och därför fick hoppa in.
I det här skedet, långt innan dubbningen påbörjats, kan man nog inte säga någonting med 100% säkerhet. Men om inget väldigt oförutsett inträffar så att Andreas Nilsson inte längre kan eller vill (om han blir sjuk eller något annat skulle inträffa) lär han ju säkerligen fortsätta spela Kalle Anka - jag har väldigt svårt att tro att Disney plötsligt skulle underkänna honom efter nästan 30 års tid; i synnerhet som det är en så svår roll som inte många skulle klara av.
Har någon avsnitt, som heter No visats?. För där dyker även Farbror Joakim upp ett par gånger fast bara två repliker. Den har visats i originalversionen redan i januari.
Nej, inte såvitt jag vet. Det är dock lite rörigt med sändningen av
Musse Pigg, då Disney Channel ibland sänt andra avsnitt än det stått i tablåerna(eller rättare sagt: mer än ett avsnitt har kallats för samma avsnittsnummer i tablån), plus att de ibland sänt avsnitt som utfyllnadsprogram som inte varit tablålagda. Därför
kan jag ha missat något avsnitt, men av alla jag sett och spelat in är
No inte ett av dem.
Det borde dock börja brännas, för
Road Hogs (avsnittet innan
No enligt amerikansk visningsordning) sändes i Sverige förra veckan. Ska bli intressant att se om det är samma röst även i det avsnittet.