Författare Ämne: Vilken svensk dubbare anser ni vara bäst på att göra många olika röster?  (läst 761 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anders

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 422
  • Kön: Man
    • Visa profil
Ja, vilken svensk dubbare tycker ni är bäst på att göra röster till olika karaktärer, utan att låta som en och samma person? Jag måste nog säga att Steve Kratz gör det bäst. Han gör exempelvis rösten till både Mekanikles och Haroud i TV-serien Aladdin, och man skulle inte kunna tro att det är en och samma person bakom dem. På andra plats kommer nog Johan Hedenberg. Vad tycker ni?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Utloggad Erik Friman

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 131
    • Visa profil
Ja, vilken svensk dubbare tycker ni är bäst på att göra röster till olika karaktärer, utan att låta som en och samma person? Jag måste nog säga att Steve Kratz gör det bäst. Han gör exempelvis rösten till både Mekanikles och Haroud i TV-serien Aladdin, och man skulle inte kunna tro att det är en och samma person bakom dem. På andra plats kommer nog Johan Hedenberg. Vad tycker ni?

Håller verkligen med att Steve Kratz är en av de duktigaste och som jag beundrar honom.

Utloggad jimstrom

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 308
  • Du ska alltid vara så jävla smart - Don Haka
    • Visa profil
En av dom bästa dubbrösterna när det gäller bredd tycker jag är Roger Storm, som ibland gjort karaktärer som jag inte haft en aning om att det var han.

En av dom bästa på att göra dialekter och brytningar så det låter naturligt, tycker jag är Per Sandborgh, han provade till och med japanska i ett avsnitt av Batman TAS.

På den kvinnliga sidan gillar jag Christel Körner i bredd.

och Irene Lindh när det gäller dialekter och brytningar.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Utloggad Anders

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 422
    • Visa profil

Håller verkligen med att Steve Kratz är en av de duktigaste och som jag beundrar honom.
Jag tycker även att han gjorde en imponerande röstvariation till alla figurer han gjorde i Teenage Mutant Hero Turtles och James Bond Junior.  :)

En av dom bästa dubbrösterna när det gäller bredd tycker jag är Roger Storm, som ibland gjort karaktärer som jag inte haft en aning om att det var han.
Ja, Roger Storm är utan tvekan en av de skickligaste dubbarna när det gäller röstvariation också. Jag skulle nog ha nämnt honom om jag haft honom i åtanke också. Jag kan inte höra några likheter alls mellan Gramse och Hubbe i Bumbibjörnarna till exempel.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!