Författare Ämne: Hur många avsnitt har dubbats till svenska av Denver?  (läst 453 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad listenup

• Relativ nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 16
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hur många avsnitt har dubbats till svenska av Denver?
« skrivet: 15 februari 2016 kl. 12:37:40 »
Hittar ingen information om Denver the last dinosaur på denna underbara sajt. Kanske kollar jag på fel ställe?

Wendros hade rättigheterna från 1991 åtminstone. Denver bör ha dubbats senast 1991, enligt när jag själv fick tag i flera svenskdubbade VHS videos som liten. Serien gick sen på TV i mitten eller slutet av 90-talet tror jag.

Köpte nyligen DVD-samlingen, och flera avsnitt saknas, som till och med släppts på VHS. DVD:n innehåller enbart 28 avsnitt, av de 50 som gjorts totalt.

Hur många avsnitt av Denver har dubbats till svenska?

Inloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 586
    • Visa profil
SV: Hur många avsnitt har dubbats till svenska av Denver?
« Svar #1 skrivet: 15 februari 2016 kl. 13:52:25 »
Samtliga 50 producerade avsnitt av Denver, den siste dinosaurien har dubbats till svenska, och dubbningen gjordes av Videobolaget/Kit & Co.

Serien sändes första gången på TV på FilmNet, när K-TV-blocket var nystartat; troligtvis runt sommaren 1992.

Den svenska DVD-boxen är mycket riktigt väldigt ofullständig, som bara innehåller drygt hälften av alla avsnitt. Exakt vari logiken ligger kring de DVD-släppta avsnitten vet jag inte. Men åtminstone FilmNet och förmodligen även Kanal 5 sände i alla fall alla 50 avsnitt med svenskt tal.

Utloggad listenup

• Relativ nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
SV: Hur många avsnitt har dubbats till svenska av Denver?
« Svar #2 skrivet: 15 februari 2016 kl. 14:10:12 »
Tack för snabbt svar, och vad kul att höra att alla avsnitten dubbats till svenska, så många vågade jag inte hoppas på. Då kanske det finns hopp att hitta några flera av dem.