Författare Ämne: En jycke i klassen  (läst 226 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gstone

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
En jycke i klassen
« skrivet: 5 mars 2016 kl. 22:21:58 »
En film gjordes på Tv serien En jycke i klassen Den gick på bio i USA. Men i Sverige visades den bara på TV första gången 2007. Jag undrar om någon har cridetlistan  för Filmen ? Jag undrar speciellt vilka  som gör rösterna av  Dr. Ivan Krank, Mrs. Boogin och den blå fen smat vilka av dom två röstskådespelarna för Figaro  och Rektor Strickler  efter som två båda spelas av två olika röstskådspelar under seriens gång. Jag önskar verkligen att  En jycke i klassen  både serien och filmen fanns att köpa  på dvd och jag hoppas verkligen verkligen verkligen att båda kommer någon dag ? Filmen finns i alla fall på dvd i USA Men så vit jag vet inte i Sverige. Vi får hålla  tummarna  för att båda någon gång går att köpa hem i Sverige

Utloggad Anders M Olsson

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 481
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
SV: En jycke i klassen
« Svar #1 skrivet: 6 mars 2016 kl. 09:32:12 »
Jag har för mig att långfilmen var textad, inte dubbad, när den gick på TV4 och Kanal 5. Jag kan iofs minnas fel, för det var några år sen jag såg den, så rätta mig om jag har fel!

Credits för den engelska originalversionen finns på Disneyania.
http://www.d-zine.se/filmer/teacherspet.htm
« Senast ändrad: 6 mars 2016 kl. 09:36:31 av Anders M Olsson »

Utloggad gstone

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 6 mars 2016 kl. 11:04:33 »
Jag har för mig att långfilmen var textad, inte dubbad, när den gick på TV4 och Kanal 5. Jag kan iofs minnas fel, för det var några år sen jag såg den, så rätta mig om jag har fel!

Du kan nog har rätt

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 277
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 6 mars 2016 kl. 11:55:41 »
Det var länge sedan jag också såg filmen, men precis som Anders vill jag också minnas att den uteslutande sänts i textad originalversion. Så tyvärr finns det nog ingen svensk dubbning av den, till skillnad från TV-serien.