Författare Ämne: Röster i sunkiga animerade filmer  (läst 303 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 795
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
Röster i sunkiga animerade filmer
« skrivet: 29 juli 2016 kl. 22:37:11 »
Jag har i två år följt youtube-gruppen MonteFjanton, och ibland så recenserar dem dåliga animerade filmer, bland annat från filmstudion Dingo Pictures.

Ibland recenserar han även Barbie-filmer, och dessutom har han recenserat Rudolf med den röda mulen, Santa Buddies, Bionicle-filmerna, My Little Pony: Equestria Girls och Action Man: Robot ATAK.

Jag har lyckats identifiera de flesta av rösterna i de sunkiga filmerna som Felix har recenserat.

I Goldie, Wabuu, Ringaren från Notre Dame, Pochahontas, Djurens Fotbollskamp, Hercules och Balto så består ensamblen av Anja Schmidt, Dan Bratt, Kenneth Milldoff och Maude Cantoreggi, dock så medverkar inte alla de nämnda skådespelarna i alla filmerna, till exempel så medverkar bara Anja Schmidt i Goldie.  Dock så finns det en röst till som medverkar i Balto (som Balto och Nico), Hercules (som den förstfödde sonen) och Ringaren från Notre Dame (som poeten Gringoire), men jag kan inte känna igen honom hur mycket jag än försöker.  Rösten låter nämligen (i mina öron) inte som någon som ofta är med i Sun Studio Köpenhamns dubbningar.

I Aladdin och Legenden om Mulan så består ensamblen av Dan Bratt, Kenneth Milldoff och Anja Schmidt, samt en kvinnlig röst jag inte kunnat identifiera som Mulan

I Action Man: Robot Atak (som antagligen dubbades av KM Studio), medverkar bl.a Niclas Ekholm, Claes Ljungmark, Johan Svensson och Anders Byström, men jag har inte lyckats identifera No-Faces röst, fast jag tycker att den påminner litegrann om Andreas Nilsson.

Jag har därför till det här inlägget bifogat röstprover på Mulan i Legenden om Mulan, Gringoire i Ringaren från Notre Dame och No-Face i Action Man: Robot Atak, och hoppas nu att någon kan hjälpa mig att lista ut vem de odentifierade rösterna tillhör. :)

PS. Eventuella felstavade titlar är hämtade direkt från hur de var stavade på omslaget till filmerna. DS.

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 795
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
SV: Röster i sunkiga animerade filmer
« Svar #1 skrivet: 2 augusti 2016 kl. 21:20:43 »
Ingen som vet?  :-\
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)