Författare Ämne: Byte av andvändarnamn  (läst 374 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad moviefan

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 684
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
Byte av andvändarnamn
« skrivet: 5 augusti 2016 kl. 16:08:00 »
Hej

Hur byter man namn, ifall man vill byta ?  :)
Timons mamma: Det är något annorlunda med Timon.

Morbror max, Tycker du, ja han har ju klänning

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 418
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Byte av andvändarnamn
« Svar #1 skrivet: 5 augusti 2016 kl. 22:14:25 »
Själva användarnamnet kan man inte själv byta, men däremot kan man byta det visade namnet. Det är alltså namnet som visas vid alla inlägg och högst upp i profilen. Man bör dock vidta viss försiktighet vad gäller ändring av det visade namnet, för det kan bli lite förvirrande för andra i och med att detta ändrar namnet som visas retroaktivt för alla inlägg du gjort genom åren. Somliga personer har ändrat det visade namnet ett halvt dussin gånger, och det är något jag avråder från - det orsakar bara förvirring, men enstaka namnändringar när det finns skäl till det är förstås inga problem.

Det visade namnet ändrar du genom att gå in under Profil / Kontoinställningar, och ändrar i textrutan "Namn" ("Detta är det visade namn som andra personer kommer att se.").

Du loggar dock fortfarande in med användarnamnet som du ursprungligen skapade, och jag tror också att det fortsätter att visas längre ned i profilen. Användarnamnet kan man som sagt inte ändra själv, men har du goda skäl till det kan du kontakta mig så kan jag ändra användarnamnet åt dig. :)