Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Sing (2016)

Startat av Elias Prenbo, 18 september 2016 kl. 20:07:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elias Prenbo

Jag hittade lite information om denna film på engelska Wikipedia och tycker den verkar rätt intressant.

Filmen ska ha premiär nu i december.

Disneyfantasten

Kan vara hög tid att återuppliva den här tråden.

Idag har filmen premiär, vilka gör de svenska rösterna?

Har inte sett filmen än, men jag ska göra det framöver, antingen på bio eller så köper jag den på DVD när den väl kommer...

Originalrösterna tillhör bland annat Scarlett Johansson, Matthew McConaughey, Taron Egerton, Reese Witherspoon, Nick Offerman, med flera...

TonyTonka

Jag vet att bl.a Morgan Alling och Ulrik Munther medverkar, men inte mycket mer än så, tyvärr.  :-\
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag har efterfrågat en komplett svensk creditlista från distributören, men har tyvärr ännu inte fått något svar.

Dock är ju många lediga i och med jul- och nyårshelgerna, så det kan mycket väl bero på det att de inte svarat på mina förfrågning än.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 27 december 2016 kl. 01:01:11
Jag vet att bl.a Morgan Alling och Ulrik Munther medverkar, men inte mycket mer än så, tyvärr.  :-\

Intressant att Ulrik Munther har dubbat, jag vet att jag hört talats om honom på bland annat Melodifestivalen.

Morgan Alling har varit med i desto mer dubbningar, bland annat i Kogänget (som Buck) och Big Hero 6 (som Baymax). Han är även Sunes pappa i några Sune-filmer, Franke i Höjdarna och Lille Skutt i Bamse och Tjuvstaden och Bamse och Häxans Dotter (jag har inte sett den sistnämnda än).

Vilka roller gjorde Morgan och Ulrik i denna film?

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 december 2016 kl. 17:58:31
Jag har efterfrågat en komplett svensk creditlista från distributören, men har tyvärr ännu inte fått något svar.

Dock är ju många lediga i och med jul- och nyårshelgerna, så det kan mycket väl bero på det att de inte svarat på mina förfrågning än.


Fanns det ingen svensk bildversion eller något?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 december 2016 kl. 19:19:20
Fanns det ingen svensk bildversion eller något?
Jag har tyvärr ännu inte sett filmen, då pressvisningen krockade med ett möte på jobbet så jag tvingades hoppa över den. Jag har tänkt att gå och se filmen på ordinarie föreställning, men det har inte passat än.

Känner jag UIP rätt skulle jag dock tro att det borde stå utsatt röster; om inte annat så åtminstone efter sluttexterna.


GregKat

#6
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 december 2016 kl. 20:23:12
Känner jag UIP rätt skulle jag dock tro att det borde stå utsatt röster; om inte annat så åtminstone efter sluttexterna.

Vad roligt att ni tog upp tråden igår, samma dag som jag själv var och såg filmen. Den hade ingen svensk bildversion. Däremot hade den dubbcredits i slutet av eftertexterna, precis som förväntat.
Det stod dock inte vem som spelade respektive karaktär och creditsen visades otroligt fort. Morgan Alling spelade i alla fall huvudrollen. Det hördes klart och tydligt redan i början av filmen. Ulrik Munther skulle kunna ha spelat den unga gorillan, vars namn jag inte just nu minns. (Johnny?) Utöver det spelade Lennart Jähkel ledaren i björnmaffian, Jakob Stadell spelade en reporter, Jesper Adefelt spelade den bortskämda "slashasen", Jasmine Heikura spelade den blyga elefantflickan, Anders Öjebo hennes morfar och Annica Smedius spelade huvurollens assistent, vars namn jag inte heller minns, men som var en enögd ödla/kameleont/något i den stilen. Utöver det kommer jag inte ihåg vilka som spelade. Jag kände igen många röster, men kunde inte placera ut alla just då.

Dubbningen gjordes i alla fall av SDI. Det minns jag från eftertexterna, men inte mycket mer än så.

PS. Som det ser ut just nu så lägger jag till fler röster allteftersom jag kommer på dem.

Daniel Hofverberg

Jag fick precis creditlista från distributören UIP. I och med mina datorproblem kan det dröja lite innan jag kan lägga upp creditlistan på sajten, så tills vidare bifogar jag creditdokumentet till det här inlägget.

I dokumentet står det i alla fall utsatt vem som spelar respektive rollfigur. När det gäller UIP brukar det vanligtvis vara exakt samma på själva filmen som i creditdokumenten, så märkligt om rösterna i det här fallet bara stod utsatt i grupp...

gstone

Är det sångerskan Ewa Roos eller skådsperskan EwaMaria Björkström( som gör rösten till Stormurella i Rudolph med röda mullen) som gör rösten till Nanna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 december 2016 kl. 19:19:20
Intressant att Ulrik Munther har dubbat, jag vet att jag hört talats om honom på bland annat Melodifestivalen.

Morgan Alling har varit med i desto mer dubbningar, bland annat i Kogänget (som Buck) och Big Hero 6 (som Baymax). Han är även Sunes pappa i några Sune-filmer, Franke i Höjdarna och Lille Skutt i Bamse och Tjuvstaden och Bamse och Häxans Dotter (jag har inte sett den sistnämnda än).

Vilka roller gjorde Morgan och Ulrik i denna film?

Fanns det ingen svensk bildversion eller något?

Han är Bebbe i Höjdarna. Thomas Lundqvist är Franke ;)

E

#10
I filmen så sjunger ju Taron Egertons karaktär Johnny låten "I'm still standing" som egentligen är gjord av Elton John

Det kanske är därför Taron fick rollen som Elton i filmen Rocketman

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 augusti 2019 kl. 16:53:37
I filmen så sjunger ju Taron Egertons karaktär Johnny låten "I'm still standing" som egentligen är gjord av Elton John

Det kanske är därför Taron fick rollen som Elton i filmen Rocketman

Kanske med för att Elton John medverkade i Kingsman: The Golden Circle där Taron Egerton spelar Agent Eggsy.  ;D

E

Citat från: Elios skrivet  3 augusti 2019 kl. 18:33:11
Kanske med för att Elton John medverkade i Kingsman: The Golden Circle där Taron Egerton spelar Agent Eggsy.  ;D
Och den filmen var också Björn Granaths sista filmroll

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 augusti 2019 kl. 18:36:39
Och den filmen var också Björn Granaths sista filmroll

Men hans sista svenska film blev Borg. 

E

Citat från: Elios skrivet  3 augusti 2019 kl. 21:01:14
Men hans sista svenska film blev Borg.
Just det :)

Men åter till ämnet: Seth MacFarlane sjunger ju också i denna film och jag visste inte att han kunde sjunga så bra ;D

Man skulle kunna kalla honom för Frank Sinatra Jr ;D ;D