Författare Ämne: Överraskande dubbningar?  (läst 137 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 786
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
Överraskande dubbningar?
« skrivet: 16 februari 2017 kl. 20:38:44 »
Vilken/vilka dubbning(ar) har förvånat/överraskat er och varför?

Exempel:

Mest förvånande castingen i en dubbning?
Mest förvånande översättning?
Mest förvånande dubbningsinsats?

Bra eller dålig förvåning väljer ni själv. :)

Själv blev jag mycket förvånad när jag såg att Per Sandborgh inte skulle spela Jokern i The Lego Batman Movie, då Sandborgh tidigare spelade Jokern i  en annan Lego film, Lego Batman the Movie, baserad på spelet "Lego Batman 2 - DC Comics Super Heroes
« Senast ändrad: 16 februari 2017 kl. 20:42:16 av TonyTonka »
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad Alexander

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 464
    • Visa profil
SV: Överraskande dubbningar?
« Svar #1 skrivet: 16 februari 2017 kl. 21:16:34 »
Disneys Prinsess sagor volymerna 1 och 2 från 2005 har förvånad mig mest länge. Vilken budget Sun Studio måste ha fått för att göra dubbningarna till dessa lågbudget direkt till DVD "filmerna".  :o

Dem fick ju tillbaka i princip alla i sina roller.  :)

Lizette Pålsson kom tillbaka för att göra Askungen och gjorde dessutom en mycket imponerande bra insats som Snövit.  ;D
Både Maria Rydberg (volym 1) och Myrra Malmberg (volym 2) kom tillbaka för att göra Jasmine.  ;D
Sofia Källgren kom tillbaka för att göra Belle och Tommy Körberg kom tillbaka för att göra Odjuret.   ;D
Och Gunnar Uddén kom tillbaka för att göra kungen i Askungen och Lena Strömdahl kom också tillbaka för att åter spela Prudence.  ;D
Även trevligt med bl.a  Ole Ornered,  Joakim Jennefors och Anders Öjebo som dvärgarna.  :D

Jan Modin som Lumiere var kanske inte helt lyckat, men jag tycker han gjorde ändå en godkänd insats.

Snacka om dubbning med engagemang!  Applåd Sun Studio!  ;D ;D ;D Håller ni inte med?
« Senast ändrad: 16 februari 2017 kl. 21:23:41 av Alexander »
Besök gärna min Disney blogg som innehåller bl.a nyheter, recensioner och dubbningar: http://nouw.com/sacredgold

Utloggad TBT_STR_QR

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 103
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Överraskande dubbningar?
« Svar #2 skrivet: 16 februari 2017 kl. 22:34:30 »
Djungeldjuret-serien är den som förvånade mig. Röstskådespelarna till Rita och Hugo kom tillbaka för alla inslagen i karaktärerna, d.v.s första och andra långfilmerna, och de två TV-serierna.