Författare Ämne: Disney spelfilmer (Live Action)  (läst 6835 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad moviefan

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 138
  • Kön: Kvinna
  • Välkomna till min egna blogg
    • Visa profil
    • Min Blogg
SV: Disney spelfilmer (Live Action)
« Svar #105 skrivet: 18 juni 2018 kl. 20:01:28 »
Finns det någon chans att Djungelboken från 1994 släpps igen i framtiden ? Minns att den var rätt bra.  :D

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 219
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #106 skrivet: 18 juni 2018 kl. 20:27:43 »
Finns det någon chans att Djungelboken från 1994 släpps igen i framtiden ? Minns att den var rätt bra.  :D

Jag såg den i höstas! (jag har den på VHS som jag en gång köpt begagnad) Jag såg om den hösten 2017 och den var mycket bättre än jag mindes den!

Det är lite synd att den (och även andra filmer) inte alls givits ut på DVD i Sverige!

Att döma av trailern till den kommande spelfilmen Dumbo (biopremiär 29 mars 2019) så tycker jag att den verkar mörk och sorglig, men det var å andra sidan bara en teaser, den "riktiga" trailern lär väl inte komma förrän om några månader, men jag ska ändå se den filmen! (oavsett om den blir dubbad till svenska eller inte, detta blir som tidigare sagt min avvikelse!)

Utloggad moviefan

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • Min Blogg
« Svar #107 skrivet: 22 juni 2018 kl. 17:28:26 »
Jag såg den i höstas! (jag har den på VHS som jag en gång köpt begagnad) Jag såg om den hösten 2017 och den var mycket bättre än jag mindes den!

Det är lite synd att den (och även andra filmer) inte alls givits ut på DVD i Sverige!

Att döma av trailern till den kommande spelfilmen Dumbo (biopremiär 29 mars 2019) så tycker jag att den verkar mörk och sorglig, men det var å andra sidan bara en teaser, den "riktiga" trailern lär väl inte komma förrän om några månader, men jag ska ändå se den filmen! (oavsett om den blir dubbad till svenska eller inte, detta blir som tidigare sagt min avvikelse!)

Minns också att 1994 live versionen är mycket bättre än nya live. Undrar varför Disney valde att göra en ny live version på Djungelboken. Har de glömt bort 1994 versionen kanske ?

Richardo

• Gäst
« Svar #108 skrivet: 22 juni 2018 kl. 18:02:44 »
Minns också att 1994 live versionen är mycket bättre än nya live. Undrar varför Disney valde att göra en ny live version på Djungelboken. Har de glömt bort 1994 versionen kanske ?

Pengar.

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #109 skrivet: 22 juni 2018 kl. 18:47:26 »
Pengar.

Vad är det för vits med att skylla på pengar? Ingen vill väl slösa pengar i onödan…

Överlag tycker jag som tidigare nämnt att det inte bör göras nya spelfilmsversioner av tidigare tecknade klassiker, i synnerhet inte med så många visuella effekter!

Jag tycker bra om Djungelboken från 1994, men jag tycker ändå att 101 Dalmatiner (1996) & 102 Dalmatiner (2000) är bättre än denna!

Utloggad moviefan

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • Min Blogg
« Svar #110 skrivet: 24 juli 2018 kl. 20:21:55 »
I kväll så såg jag första National Treasure, den är så bra. Gillar ni den ? 

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #111 skrivet: 24 juli 2018 kl. 20:42:39 »
Jag hade planer på att kanske se Christoffer Robin & Nalle Puh på bio, men efter att jag förra veckan fick veta att Charlie Elvegård (den enda "riktiga" Kanin för de flesta av oss) avled 25 maj (och han blev inte särskilt gammal heller) så kan jag dessvärre tvingas ge upp den filmen… (ifall inte Nalle Puh byter röst, då Jan Jönsson inte passar särskilt bra till rollen eftersom att han skiljer sig för mycket från originalrösten och karaktärens andemening och dessutom låter alldeles för stel och onaturlig för att passa karaktären)

Vi får helt enkelt vänta tills filmen har premiär, då borde väl ändå affischen visas…?