Författare Ämne: Min pappa rockstjärna (Nickelodeon) TV serien - Svenska röster  (läst 173 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jabberjaw

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 79
  • Jag får ingen respekt, yuck,yuck,yuck
    • Visa profil

Är det någon som kommer ihåg vilka som dubbade serien Min Pappa Rockstjärna som Nickelodeon sände under mitten av 2000-talet.
Har försökt pressa Viaplay på att köpa in serien men dom envisas med att köpa in något helt annat istället såsom Rocket Power, Svampbob, Katten Nisse, Hey Arnold! , Angry Beavers, KattHund, Smurfarna och flera andra.

Skapad utav KISS basisten Gene Simmons i samproduktion mellan Nelvana och Carrere Group.

Om någon har avsnitt inspelade på VHS av denna så får ni jättegärna lägga upp dom på något sätt. Är en av få serier som jag verkligen vill ska ha en reboot av dom som Nickelodeon sänt med åren.
« Senast ändrad: 9 juli 2017 kl. 22:02:38 av Jabberjaw »

Utloggad Erika

• Global moderator
  • Antal inlägg: 1 034
    • Visa profil
SV: Min pappa rockstjärna (Nickelodeon) TV serien - Svenska röster
« Svar #1 skrivet: 12 juli 2017 kl. 16:10:59 »
Jag såg en hel del av den här tv-serien på den tid då det begav sig. Har tyvärr inga avsnitt inspelade. :(

Men! Däremot kommer jag ihåg några av rösterna (även om jag är osäker på ett par av dem). :)
Däremot är jag inte fullt säker på om egennamnen var översatta i dubbningen eller inte, så jag har använt mig
av originalnamnen i listan.

Jan Åström - Rock
Leo Hallerstam (lite osäker, dock...) - Willy
Charlotte Ardai Jennefors - Crystal
Pernilla Wahlgren - Serenity
Eleonor Telcs-Lundberg (inte helt säker) - Alyssa
Göran Gillinger (samma här) - Quincy