Författare Ämne: DVD tips: Walt Disney Treasures  (läst 71 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TrondM

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 89
  • Kön: Man
    • Visa profil
DVD tips: Walt Disney Treasures
« skrivet: 24 juli 2017 kl. 22:10:54 »
Jeg regner med de fleste her kjenner til DVD-serien Walt Disney Treasures, en veldig god samling med Disney tegnefilmer. Men, hvis man ikke har kjøpt DVDene ennå, begynner de å bli vanskelige å få tak i.

For de som ikke har fått tak i dem, kan jeg anbefale å kjøpe de fra Italia. Her er det gitt ut to samlebokser som inneholder fem sett hver. De to utgivelsene er:

Volum 1:
- Mickey Mouse in Living Color vol. 1
- Mickey Mouse in Living Color vol. 2
- Chronological Donald Duck vol. 1
- Chronological Donald Duck vol. 2
- Chronological Donald Duck vol. 3

Volum 2:
- Silly Symphonies
- The Complete Pluto vol. 1
- The Adventures of Oswald the Lucky Rabbit
- The Complete Goofy
- Mickey Mouse in Black and White vol. 1

Alle diskene har original engelsk tale, ingen har norsk, svensk eller dansk tale. Det er bare Donald vol. 2 og 3, Pluto, og Mikke i sort/hvitt vol. 1 som har norsk, svensk og dansk tekst.

Det første settet koster €21, det andre koster €15. I tillegg kommer frakt. Dette er etter min mening veldig gode priser for disse samlingene. Så vidt jeg vet, er det bare Mickey Mouse in Black and White vol. 2 som mangler av det som er gitt ut i Europa. De gjenværende Treasures DVDene med tegnefilmer: Silly Symphonies vol. 2, Pluto vol. 2, Donald vol. 4 og Disney Rarities er så vidt jeg vet bare gitt ut i USA.

Anyway: €36 pluss frakt for 10 Treasures DVDer er en knallpris, og jeg anbefaler alle Disney-fans som mangler disse DVDene å slå til.