Författare Ämne: Renen Ruben, Småmonstren och De eldsprakande hjältarna. - FilmNet K.-T.V  (läst 132 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jabberjaw

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 73
  • Jag får ingen respekt, yuck,yuck,yuck
    • Visa profil
Vilka serier motsvarar detta?

https://smdb.kb.se/catalog/id/000019881

1. Renen Ruben
2. Småmonstren
3. De eldsprakande hjältarna = Dungeons & Dragons?

Och vilka röster respektive dubbningsbolag hade dom

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 483
  • Kön: Man
    • Visa profil
Svårt att säga, men det var i alla fall inte på FilmNet utan på TV1000, som din länk tydligt visar.

Var de dubbade är det väl ett rimligt antagande att Mediadubb International bör ha dubbat alla serierna, i och med att de hade samma ägare som TV1000 och TV3 (MTG inom Kinnevikkoncernen), om inte någon av serierna redan dubbats och köpts in från annat håll.

Utloggad Jabberjaw

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 73
  • Jag får ingen respekt, yuck,yuck,yuck
    • Visa profil
Svårt att säga, men det var i alla fall inte på FilmNet utan på TV1000, som din länk tydligt visar.

Var de dubbade är det väl ett rimligt antagande att Mediadubb International bör ha dubbat alla serierna, i och med att de hade samma ägare som TV1000 och TV3 (MTG inom Kinnevikkoncernen), om inte någon av serierna redan dubbats och köpts in från annat håll.

Jag har för mig att du har godkänt konto hos SMDB och därav kan beställa pliktkopior i forskningssyfte. Om du har andra beställningar på gång kanske du kan inkludera sändningsdatumet ovan för att ta en närmare titt på vilka serier dom svenska titlarna motsvarar?

Och självklart menar jag TV1000... måste varit full när jag skrev ihop tråden.  :-\

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 483
  • Kön: Man
    • Visa profil
Jag har för mig att du har godkänt konto hos SMDB och därav kan beställa pliktkopior i forskningssyfte. Om du har andra beställningar på gång kanske du kan inkludera sändningsdatumet ovan för att ta en närmare titt på vilka serier dom svenska titlarna motsvarar?
Det kan jag absolut göra. Pliktexemplaren från TV1000 brukar tyvärr ha väldigt dålig kvalitet, och ofta dubbelljud från andra program/sändningar, men med största sannolikhet är det tillräckligt för att man ska kunna se vilka serier det rör sig om och förhoppningsvis även säga lite grand om dubbningen (i synnerhet om det finns utsatta credits).

Jag är utomlands i Grekland just nu, men ska se till att beställa något avsnitt av de här blocken när jag kommer hem igen. :)