Författare Ämne: MeToo rörelsen - sant?  (läst 3591 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jabberjaw

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 296
  • Jag får ingen respekt, yuck,yuck,yuck
    • Visa profil
    • Tecknat Trippare
SV: MeToo rörelsen - sant?
« Svar #60 skrivet: 30 december 2017 kl. 07:23:57 »
"Kvinnor vill ju bara ha uppmärksamhet!" är ju också ett begrepp man har hört ett par gånger i sitt liv ::) Att anklaga alla kvinnor som berättar om sina hemska upplevelser när de försökt anmäla är ju bara lågt. Varför skulle SÅ många kvinnor ljuga om samma sak?

Det låter lite som om du tror kvinnor är en mega-konspirationsgrupp utsända för att sätta dit alla män på alla sätt möjliga. News flash: Så är det inte. Världen har bara alltid varit jävligt hård emot kvinnor och nu när kvinnor äntligen säger ifrån och vågar stå på sig så klarar stora delar av mänskligheten inte av det. "Lögnare!" - "Extremister!" - "Uppmärksamhetskåta!" ;D

Problemet med stora delar av den här MeToo-rörelsen (vill egentligen inte ens använda det begreppet för låter så löjligt), är hur som helst att det är väldigt långsökt. Att någon som inte känner en människa över internet baserat på dennes ord och ingen annans skall avgöra om mannen som hon utpekar är skyldig till brottet eller inte. För att testa detta kan du ju alltid:

1. Skapa 10 facebook profiler med olika namn (trovärdiga namn inte My1 My2 och My3.
2. Lägg till lite vänner.
3. Gå med i valfri metoo-grupp på facebook eller vilken girlpower grupp som helst (ja sådana kvinno-grupper som bara accepterar tjejer)
4. Hitta på en historia som såklart är lögn om att en man gjort något mot dig som du inte tycker är okej eller vad som helst som anspelar på att det är just en man som gjort det

99.9% av dessa som postar svar på din "topic" kommer att hålla med dig och vara väldigt offensiva mot just män och inte på själva brottet i sig. Det är just därför hela den här skiten fallerar. Eftersom källkritik inte existerar i MeToo. Och låt oss vara ärliga här. Det finns riktigt SJUKA kvinnor & MÄN på internet som sitter hemma och postar att andra skall dö, att ALLA män är si och så och aldrig kommer ändra uppfattning. Inte ens när dom blir outade via TV program såsom Trolljägarna

Därför är det självklart så att polisen alltid utgår ifrån sina rutin frågor på ett förhör. Dom vill helt enkelt utläsa om personens historia är särskilt trovärdig eller om den bara är påhittad för att sätta dit den anmälan görs emot. Svartsjuka/ex , mans-hatare, avundsjuka, uppmärksamhet spelar helt plötsligt väldigt stor roll trots att dom allra flesta kanske tror att ingen skulle hitta på. För vad har man att tjäna på att hitta på  ::) ;D ;D  ;)
Byter gärna tecknat med andra.:)

Utloggad TecknatÄlskare

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 249
  • Never Give Up
    • Visa profil
« Svar #61 skrivet: 30 december 2017 kl. 13:02:01 »
Hård mot kvinnor? Du måste nog definiera hård isåfall.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 094
  • Kön: Man
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #62 skrivet: 30 december 2017 kl. 13:31:30 »
Hård mot kvinnor? Du måste nog definiera hård isåfall.

Nu har jag knappt skrivit i tråden innan, men förr i tiden var väl kvinnor nästintill slavar åt männen? (då menar jag jäkligt långt bak i tiden, typ innan 1700-talet?)

Så sent som på 1960-talet verkar män fortfarande ha behandlat kvinnor som småbarn som bara ska vara hemma och göra hushållssysslor.

Personligen tror jag i alla fall att det finns minst lika många sjuka kvinnor som män, men att männen syns mera då de sjuka grejerna de gör i många fall är mycket värre. ^^

« Senast ändrad: 30 december 2017 kl. 13:34:21 av TonyTonka »
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2018-09-08)

Ny dubbningsrecension på bloggen nu! :)

Richardo

• Gäst
« Svar #63 skrivet: 30 december 2017 kl. 15:21:56 »
Nu har jag knappt skrivit i tråden innan, men förr i tiden var väl kvinnor nästintill slavar åt männen? (då menar jag jäkligt långt bak i tiden, typ innan 1700-talet?)

Så sent som på 1960-talet verkar män fortfarande ha behandlat kvinnor som småbarn som bara ska vara hemma och göra hushållssysslor.

Personligen tror jag i alla fall att det finns minst lika många sjuka kvinnor som män, men att männen syns mera då de sjuka grejerna de gör i många fall är mycket värre. ^^

Mycket har hänt de sensate fyra decennierna, och kvinnor har nu, rent juridiskt, lika mycket rättigheter som män och syns INTE som inferoria varelser i allmänheten. I alla fall i Sverige och västvärlden.

Utloggad TecknatÄlskare

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 249
  • Never Give Up
    • Visa profil
« Svar #64 skrivet: 30 december 2017 kl. 18:14:32 »
Bättre det än o vara ute o kriga tror jag.