Författare Ämne: Översättning  (läst 1547 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jörgen

• Gäst
Översättning
« skrivet: 30 september 2007 kl. 13:15:32 »
Hej Daniel.

Hittade ditt forum och även Simple Machines. Helt underbart.
En enkel fråga.

När du klickar på Hjälp kommer det upp en massa förklaringar.
Dessa är tyvärr på engelska på mitt forum

Vilka filer ändrar jag för att få dessa på svenska?

Tack
Mvh
Jörgen

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 379
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Översättning
« Svar #1 skrivet: 30 september 2007 kl. 14:08:50 »
I det senaste svenska språkpaketet för SMF, som finns på adress http://www.dubbningshemsidan.se/forum/smf_1-1-4_swedish.zip, så är både användarhjälpen och moderatorhjälpen översatt till svenska. Det språkpaketet fungerar till både version 1.1.2, 1.1.3 och senaste 1.1.4 av SMF - det är nämligen inga språkmässiga skillnader mellan dessa tre versioner. Av säkerhetsskäl rekommenderar jag att du kör SMF 1.1.4, om du har möjlighet till det.

Downloads-sidan på Simplemachines.org har inte uppdaterats än, men du hittar alltid senaste versionen av språkpaketet i det första inlägget i tråden "Svenska språkpaketet" på den skandinaviska tavlan på Simplemachines.org.

Användarhjälpen har dock tyvärr fortfarande vissa särskrivningar och tveksam grammatik - det beror på att jag till skillnad från de övriga filerna inte har översatt den själv, utan har bara bearbetat en färdig översättning som gjorts av andra personer. Jag jobbar på att fixa till grammatiken i den hjälpen, men det tar sin lilla tid... Moderatorshjälpen, och likaså de övriga filerna, ska dock vara grammatiskt korrekta; (förhoppningsvis) helt fria från irriterande särskrivningar.

Jörgen

• Gäst
SV: Översättning
« Svar #2 skrivet: 30 september 2007 kl. 14:59:52 »
Tack så mycket för hjälpen Daniel.

Mycket uppskattat.

Mvh
Jörgen